ေမးခြန္း အေၾကာင္းအရာ
အေသးစားေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္း
ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီအေနျဖင့္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့ခ်ေရး လုပ္ငန္းအေပၚမည္သည့္ အတိုင္းအတာထိ
အေထာက္အကူျပဳေဆာင္ ႐ြက္ႏိုင္ေပးမည္နည္း။
တာဝန္ရွိသူမ်ားက လုပ္ငန္းလိုင္စင္အရ ကုပၼဏီမ်ားကို
သက္ဆိုင္ရာ႐ုံးမ်ားမွ လစဥ္ေပးပို႔သည့္ အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း
စည္းမရွိစစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ အျခားစစ္ေဆးမႈမ်ားကို (၁) ႏွစ္လွ်င္ အႀကိမ္မည္မွ်
စစ္ေဆးခဲ့သည္ႏွင့္ ျမန္မာ့အေသးစားေငြေရးေၾကးေရး ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးေရး
လုပ္ငန္း ၫႊန္ၾကားခ်က္အမွတ္ ၁/၂၀၁၁ ႏွင့္အညီ လိုင္စင္ရအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက
တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ျခင္းရွိ/မရွိ၊ မရွိခဲ့လွ်င္ မည္ကဲ့သို႔
အေရးယူေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္ႏွင့္ အေရးယူေဆာင္ ႐ြက္မႈ စုစုေပါင္းမည္မၽွ
ရွိခဲ့သည္တို႔ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။
ေျဖၾကားခ်က္
ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ၊ တိုင္ေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္ ၁၅
ခုရွိ ျမန္မာအေသးစား ေငြေရးေၾကးေရး ႀကီးၾကပ္ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ားမွ
ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ၃၁ ဖြဲ႕၊ ဖြဲ႕စည္းၿပီး သတ္မွတ္စည္းကမ္း
မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းရွိ/မရွိကို ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၈၇ ႀကိမ္၊
၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္၂၈၃ ႀကိမ္ စစ္ေဆးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈပမာဏႀကီးမားေသာ အေသးစားေငြေရးေၾကးေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအား
တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တစ္ခုထက္ပို၍ ေဆာင္ ႐ြက္ေနသျဖင့္
စစ္ေဆးခံရမည့္ အေသးစားေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႔ခြဲ အေရအတြက္သည္ စုစုေပါင္း ၃၂၆
ဖြဲ႕ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အေသးစား ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏
႐ုံးခ်ဳပ္ႏွင့္ အဓိကက်ေသာ ႐ုံးခြဲ မ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္စစ္ေဆးလ်က္
ရွိပါေၾကာင္း၊ စစ္ေဆးရာတြင္ အတိုးႏႈန္းပိုမိုျခင္းမရွိေသာ္လည္း
အတိုးတြက္ခ်က္ရာတြင္ ေခ်းေငြပမာဏအေပၚ က်သင့္အတိုးကို ေခ်းေငြျပန္လည္ေပးဆပ္
မႈေၾကာင့္ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားမႈမျပဳဘဲ ပုံေသတြက္ ခ်က္
ေကာက္ခံေနျခင္းမ်ားကို စစ္ေဆးေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း။
အတိုးတြက္ခ်က္ရာတြင္ ေခ်းေငြျပန္လည္ေပးဆပ္မႈေၾကာင့္
ေလ်ာ့နည္းသြားသည့္ ေခ်းေငြပမာဏအေပၚ မွန္ကန္စြာ
တြက္ခ်က္ေကာက္ခံမႈရွိ/မရွိကို စနစ္တက် ၾကပ္မတ္စစ္ေဆးရန္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ၊
တိုင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ျမန္မာ့အေသးစားေငြေရးေၾကးေရး
ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္း စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕မ်ားကို ၫႊန္ၾကားခ်က္
ထုတ္ျပန္ထားရွိၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခင္အတိုင္း ဆက္လက္ေကာက္ခံျခင္းကို
ထပ္မံစစ္ေဆးေတြ႕ရပါက အေသးစားေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္း ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၊ ပုဒ္မ ၅၇
တို႔အရ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္
ျမန္မာ့အေသးစားေငြေရးေၾကးေရး ႀကီးၾကပ္ စစ္ေဆးေရး လုပ္ငန္းၫႊန္ၾကားခ်က္
အမွတ္ ၁/၂၀၁၁ ႏွင့္ အေသးစားေငြေရးေၾကးေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္
ထိန္းသိမ္းထားရွိသည့္ စာရင္းဇယားပုံစံမ်ားကို လိုက္နာေဆာင္႐ြက္မႈ
ရွိ/မရွိကိုလည္း စစ္ေဆးပါေၾကာင္း၊ စာရင္းဇယားပုံစံ ကြဲျပားေစကာမူ
သေဘာအဘာဝခ်င္းတူၿပီး စစ္ေဆးခံႏိုင္သည့္ စာရင္းဇယားမ်ားကို လက္ခံ စစ္ေဆးၿပီး
သတိေပးျခင္း၊ ပညာေပး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလုပ္ေဆာင္ေစလ်က္ရွိၿပီး
ယေန႔အခ်ိန္အထိ ၫႊန္ၾကား ခ်က္ ၁/၂၀၁၁ ႏွင့္ပတ္သက္၍
သီးျခားအေရးယူေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား မရွိေသးပါေၾကာင္း။
အေသးစားေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္းသည္
ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလၽွာ႔ခ်ေရးလုပ္ငန္းအေပၚ
မည္သည့္အတိုင္းအတာထိ အေထာက္အကူျပဳ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေပးမည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
လိုင္စင္ ထုတ္ေပး ထား ေသာ အဖြဲ႕အစည္းအေရအတြက္၊ အသင္းသားအေရအတြက္၊
ထုတ္ေခ်းေငြ၊ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ေသာ နယ္ေျမေဒသတို႔ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္
ခန္႔မွန္းသိရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ၃၀-၁၁-၂၀၁၁ ရက္ေန႔မွစ၍
ယေန႔အထိ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း အေသးစားေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္း
လုပ္ကိုင္ခြင့္ လိုင္စင္ ၁၈၉ ဖြဲ႕ကို ထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
စုစုေပါင္းအသင္းသားဦးေရ ၈၀၂၂၅၈ ဦးႏွင့္ စုစုေပါင္း ထုတ္ေခ်းေငြက်ပ္
၁၄၉၀၆၅.၄၇ သန္းရွိၿပီး ၁၈၂ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေခ်းေငြလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပး
လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထိုေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အေသးစား
ေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္းသည္ တစ္စုံတစ္ရာေသာ အတိုင္းအတာအထိ
ဆင္းရဲမႈေလ်ာ့ခ်ေရးကို အေထာက္အကူျပဳေၾကာင္းႏွင့့္ ယခုထက္ပိုမိုၿပီး
စနစ္တက်ရွိေစရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမွ ၾကပ္မတ္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။
ဦးသိန္းထြန္းဦး (အမရပူရ) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုဒုတိယ ဝန္ႀကီးေျဖၾကားသြားရာတြင္
လုပ္ငန္းအားလံုးကို စစ္ေဆးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမရွိေသး သည္ကို
ေတြ႔ျမင္ရပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ဝန္ထမ္းအေရးအတြက္
နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ အတြက္ လိုအပ္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားကို
တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းၿပီး ထပ္မံစစ္ေဆးႏိုင္မႈရွိ/မရွိ၊ ထိုသို႔ စစ္ေဆးရာတြင္
လည္း အတိုးႏႈန္းမွန္ကန္မႈ ရွိ/မရွိကိုသိရွိရန္ သက္ဆိုင္သူမ်ားႏွင့္
အသင္းသားမ်ားအထိ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း
ေမးျမန္းပါသည္။
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္
မိမိတို႔အေနျဖင့္ လုပ္ငန္းအားလံုးကို
စစ္ေဆးႏိုင္သည္အထိ လိုအပ္ေသာဝန္ထမ္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္း ရန္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္
လက္ရွိဌာနဖြဲ႕စည္းပုံသည္ ျမန္မာ့အေသး စား ေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္းႏွင့္
ေခ်းေငြလုပ္ငန္ (၂) ခုလုံးအတြက္ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
အေသးစားေခ်းေငြလုပ္ငန္း အေျခခံဥပေဒအရ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ားတြင္
ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ လုပ္ငန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔အစည္းသို႔
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္တင္ျပၿပီး လိုအပ္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုလည္း
ျပည့္ဝစြာဖြဲ႕စည္းရန္တပါတည္း ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အတိုးႏႈန္း
တြက္ခ်က္စစ္ေဆးရန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအသစ္က်ၿပီးခ်ိန္တြင္
ထပ္မံျဖည့္တင္းထားေသာ ဝန္ထမ္းအင္အားမ်ားျဖင့္ အတိုးႏႈန္းမ်ားကိုပါ
မွန္ကန္ျခင္းရွိ/မရွိ စိစစ္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။
ေျဖၾကားသည္႔ ဌာန
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္
http://www.pyithuhluttaw.gov.mm
၂၀၁၂
ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၁ ျဖင့္ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္
ေက်း႐ြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး နည္းဥပေဒ
မ်ားကိုလည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ယင္းဥပေဒႏွင့္ နည္း
ဥပေဒမ်ားတြင္ ရပ္/ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးမ်ား၏
႐ုံးအသုံးကုန္က်စရိတ္မ်ားကို တင္ျပေတာင္းခံ ရယူခြင့္ျပဳထား၍ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွ
စတင္ကာ ႐ုံးအသုံးစရိတ္မ်ားကို ျပည့္စုံလုံေလာက္စြာ ရရွိသုံး စြဲလ်က္ရွိပါ
ေၾကာင္း၊ ရပ္/ေက်း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးမ်ား၏ ႐ုံးအသုံးကုန္က်စရိတ္မ်ားကို
ျပည့္စုံလုံေလာက္စြာ ခ်ထားေပးၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ
တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံးကိစၥအပါအဝင္ သက္ဆိုင္ရာခ႐ိုင္/တိုင္း ကိစၥမ်ားကို ပါ ေဆာင္
႐ြက္ေနရေသာ ႐ုံးဌာနအမ်ား၏ ႐ုံးအသုံးကုန္က်စရိတ္အျဖစ္ တစ္ႏွစ္ေငြ က်ပ္ ၃၀၀၀၀
မွ က်ပ္ ၁၀၀၀၀၀ အထိသာ ရရွိသည့္အျပင္ အျခားဌာန မ်ားႏွင့္
ေပါင္းစပ္လုပ္ကိုင္ရသည့္ အစည္းအေဝးစရိတ္မ်ား အပါအဝင္
အျခားကုန္က်စရိတ္မ်ားစြာ ရွိေနၾကရ မ်ားေၾကာင့္ လက္ရွိခြင့္ျပဳခ်ထားေပးသည့္
႐ုံးအသုံး ကုန္က်စရိတ္မ်ားသည္ လုံေလာက္မႈမရွိဘဲ မိမိတို႔၏ တရားဝင္
ခံစားခြင့္ရရွိထားေသာ လစာေငြမ်ားထဲမွ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ စိုက္ထုတ္သုံးစြဲေနၾကရ
လ်က္ရွိ ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏႈန္း
ထားမ်ားအား တိုးျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ သည့္အျပင္ ယခုဘ႑ာႏွစ္တြင္
ထပ္မံတိုးျမႇင့္ ေဆာင္႐ြက္ေပး မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္လိုအပ္၍ စိုက္ထုတ္
သုံးစြဲေနေသာ ႐ုံးဌာနအသီးသီး၏ ႐ုံးအသုံးကုန္က်စရိိတ္မ်ားကို
တိုးျမႇင့္ခ်ထား ေဆာင္ ႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိပါက မိမိတို႔အတြက္
တိုးျမႇင့္ခံစားခြင့္ေပးထားသည့္ လစာေငြမ်ားထဲမွ ႐ုံးကုန္စရိတ္မ်ားကို
စိုက္ထုတ္ထည့္ဝင္ သုံး စြဲေနၾကရ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္
သက္ဆိုင္ရာ႐ုံးဌာန အသီးသီးတို႔တြင္ အမွန္တကယ္လိုအပ္၍ သုံးစြဲကုန္
က်ေနၾကရေသာ ႐ုံးအသုံးကုန္က်စရိတ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳခ်ထားေပးရန္
အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ ရွိပါက မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ စတင္ေဆာင္႐ြက္မည္ကို
သိလိုေၾကာင္းႏွင့္ မရွိပါကအဘယ္ေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ မေပး သည္ကို
သိရွိလိုေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ၂၀၁၁-၁၂ ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစတင္၍ ႏိုင္ငံေတာ္၏
အရအသုံးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းကို ျပည္ေထာင္စု ၏
အရအသုံးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အရအသုံး
ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းမ်ားအျဖစ္ ခြဲျခားေရးဆြဲ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္
လ်က္ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အဆင့္
ဌာနအဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ သုံးစြဲရန္လိုအပ္ေသာ သာမန္အသုံးစရိတ္၊ ေငြလုံးေငြရင္း
အသုံးစရိတ္ႏွင့္ ေႂကြးၿမီ သုံးစရိတ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္
တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ အရအသုံးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းမ်ားတြင္
လ်ာထားၿပီး ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
http://www.pyithuhluttaw.gov.mm
သက္ဆိုင္ရာရုံးဌာနအသီးသီးတို႔တြင္အမွန္လို အပ္၍သံုးစြဲကုန္က်ေနေသာ ရုံးအသံုး ကုန္က်ေငြ မ်ားကို တိုးျမွင့္ခြင့္ျပဳခ်ထားေပးရန္အစီ အစဥ္ရွိ/ မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း
ေမးခြန္း အေၾကာင္းအရာ
ေျဖၾကားခ်က္
ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ၎တို႔႐ုံးအတြက္ လိုအပ္ေသာ
သာမန္ႏွင့္ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္ ဘတ္ဂ်က္မ်ား ေရးဆြဲတင္ျပရာတြင္
သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီးရွိ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားမွ
လက္ေအာက္ ခံခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအတြက္ သုံးစြဲရန္လိုအပ္မည့္ အသုံးစရိတ္
စာရင္းမ်ားကို လ်ာထားေရးဆြဲၿပီး ႐ုံးခ်ဳပ္မ်ားကို တင္ျပၾကရပါေၾကာင္း၊
ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ ႐ုံးခ်ဳပ္မ်ားမွတင္ျပေသာ သာမန္ေငြလုံးေငြရင္းႏွင့္
ေႂကြးၿမီ အသုံးစရိတ္စာရင္းမ်ားကို ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ရသုံးမွန္းေျခေငြ
စာရင္းဦးစီးဌာနကို ေပးပို႔ၾကရပါေၾကာင္း၊ တင္ျပေတာင္းခံေသာ
သာမန္ေငြလုံးေငြရင္းႏွင့္ ေႂကြးၿမီ အသုံးစရိတ္မ်ားကိုလည္း အဆင့္ဆင့္
စိစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ေထာက္ခံ ခ်က္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔တင္ျပၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးမွသာ
ဥပေဒႏွင့္အညီ ေငြေၾကး သုံးစြဲမႈမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
႐ုံးအသုံးစရိတ္မ်ားအပါအဝင္ သာမန္အသုံးစရိတ္မ်ားကို
စိစစ္ခြင့္ျပဳရာတြင္ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ အသုံးစရိတ္ မ်ားျဖစ္ေစရန္
ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ႏွစ္စဥ္သာမန္အသုံးစရိတ္မ်ား တင္ျပေတာင္းခံလာစဥ္က
တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံ မႈမ်ားကို လိုအပ္သလိုစိစစ္ၿပီး ယခင္ႏွစ္ေတာင္းခံမႈထက္
ႏွစ္စဥ္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ
တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္
ျပည္နယ္မ်ားအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာ မ်ားမွ ေဆာင္႐ြက္ရေသာ
႐ုံးလုပ္ငန္းပမာဏႏွင့္ ေဒသအလိုက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ လုပ္အားခ၊ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားခ၊
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခကဲ့သို႔ေသာ ထူးျခားစြာေပးေခ်ရေသာ ႏႈန္းထားမ်ား၊
႐ုံးအသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား၏ ေဈးႏႈန္း မ်ားကို ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားစဥ္အခ်ိန္က
ညိႇႏႈိင္းတြက္ခ်က္၍ လ်ာထားတင္ျပရန္ လိုအပ္ၿပီး စိစစ္ခြင့္ျပဳေပးရမည့္
ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ႐ုံးခ်ဳပ္မ်ားမွလည္း ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ အညီ
စိစစ္ခြင့္ျပဳေပး ရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆိုင္ရာဥပေဒ
အတည္ျပဳျပ႒ာန္းရာတြင္ ႐ုံးခ်ဳပ္မ်ားမွ တိုင္းေဒ သႀကီး၊ ျပည္နယ္၊
ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ခြဲေဝသုံးစြဲရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊
ဝန္ထမ္းမ်ားခံစားခြင့္ရွိေသာ လစာႏႈန္းထားမ်ား၊ စရိတ္မ်ားကို
တိုးျမႇင့္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ႐ုံးအသုံးစရိတ္မ်ားအပါအဝင္
သာမန္အသုံးစရိတ္မ်ားကိုလည္း ေခတ္ကာလႏွင့္ အညီဆီေလ်ာ္ေစရန္ ႏွစ္စဥ္
တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။
ဦးခင္ေမာင္ညိဳ (ေပါက္) မွ ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။
သာမန္အသုံးစရိတ္၊ ေငြလုံးေငြရင္းအသုံးစရိတ္ႏွင့္
ေႂကြးၿမီအသုံးစရိတ္မ်ားကို ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွႏွစ္ စဥ္တိုးေပးေသာ္ လည္း
တိုးေပးေသာႏႈန္းသည္ လြန္စြာကြာဟမႈမ်ား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ဥပမာတင္ျပရမည္
ဆိုပါက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ချဖစ္ေသာ O3၊ O4 ကို္
ရပ္/ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးမ်ားအတြက္ လစဥ္ ၂၀၀၀၀ က်ပ္ ေပး၍
ၿမိဳ႕နယ္ဌာနဆိုင္ရာမ်ားျဖစ္သည့္ ဥပေဒ႐ုံး၊ တိ/ေမြးကု႐ုံးတို႔အတြက္
တစ္ႏွစ္လုံးမွ က်ပ္ ၁၅၀၀၀-၂၀၀၀၀ သာ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္
ဤသို႔မ်ားစြာကြာဟေနမႈအေပၚ မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ကို သိလိုေၾကာင္း
ေမးျမန္းပါသည္။
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခ O3, O4 ကို က်ပ္ ၂၀၀၀၀၊ ဥပေဒ႐ုံး၊
တိ/ေမြးကုရံုးတို႔အတြက္ တစ္ႏွစ္လုံးစာကို ၁၀၀၀၀ ခန္႔ ေပးသည္ဟုဆုိရာတြက္
သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ ယင္းႏႈန္းထား မ်ားကို ေဒသႏၲရႏႈန္း ထားျဖင့္ ႏွစ္စဥ္
ခြင့္ျပဳေပးပါေၾကာင္း၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခမ်ားကို ေဒသႏၲရႏႈန္းထားျဖင့္တင္၍
ရထားၿပီး ခရီးသြား သည့္ ကိစၥမ်ား အတြက္ ေပးေနပါသျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ
အဆင့္ဆင့္တင္ျပၿပီး ႐ုံးခ်ဳပ္မ်ားကလည္း ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္အညီ
စိစစ္ၿပီး မိမိတို႔ ရသုံးမွန္းေျခကို တင္ျပလာပါက ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္
ခြင့္ မျပဳေပးေသာကိစၥ မရွိပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ဌာနမ်ား၏
တင္ျပလာမႈအေပၚ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ မညီေသာ ကိစၥမ်ားမွလြဲ၍
က်န္ရွိေသာ ႏႈန္းထားမ်ား၊ အေျခအေနမ်ားကို တိုးျမႇင့္ ေဆာင္
႐ြက္ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။
အထက္ပါေမးျမန္းေျဖၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဥကၠ႒မွ သံုးသပ္ေျပာၾကားရာတြင္
ယခု ဦးခင္ေမာင္ ညိဳ ေမးျမန္းေသာေမးခြန္းႏွင့္
အဓိပၸာယ္ခ်င္းတူညီသည့္ ေမးခြန္းတစ္ခုကို မႏွစ္က ေဒါက္တာ တင္ေမာင္ႀကိဳင္
ေမးျမန္းခဲ့ဖူးပါေၾကာင္း၊ အဓိကအခ်က္မွာ ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ကိုယ့္ဂုဏ္၊
ကိုယ့္သိကၡာႏွင့္အညီ ေနႏိုင္ရန္ အတြက္ ႐ုံးသုံးစရိတ္အပါအဝင္
လုပ္ငန္းသုံးစရိတ္မ်ားကို လံုေလာက္စြာ ထုတ္ေပးရန္လုိအပ္ေၾကာင္းကို
ေဆြးေႏြးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္းကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္း
မ်ားမွ အဆင့္ဆင့္ တင္ျပလာသည္ကို ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ကတစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳေပးရသည့္အတြက္
ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္အလိုက္ ဌာနတစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ႐ုံးအသုံးစရိတ္ကြဲျပားသည္ကို
ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းေကာ္မတီအေနႏွင့္ သိရွိျခင္းရွိ/မရွိႏွင့္
သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးက သက္ဆို္င္ရာအဆင့္အလိုက္၊ ဌာနအလိုက္
လစဥ္အသုံးစရိတ္ မည္မွ်ဆိုသည္ကိုိသိရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳေပးသည့္အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ရသည့္ သေဘာမ်ိဳး
သက္ေရာက္ေနရာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ စိစစ္ရန္ တာဝန္တစ္ခုပိုသကဲ့သုိ႔
ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းေကာ္မတီႏွင့္
သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီး ဌာနတို႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီး လာမည့္ႏွစ္အတြက္
ညိဳႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ေျပာၾကားပါသည္။
ေျဖၾကားသည္႔ ဌာန
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္
No comments:
Post a Comment
လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား