စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္ ေကာ္မတီႏွင့္ ေကာ္မရွင္ မ်ား
ဖြဲ႔စည္းေရးအတြက္ အေရးႀကီးအဆိုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အာဏာရပါတီက
တင္သြင္းသြားရာ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား
ေျပာဆိုေနၾကေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မွာ လမ္းစေပၚလာၿပီဟု
မွတ္ယူႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္၊
ဘယ္အခ်ိန္တြင္ ျပင္ဆင္သင့္သည္၊ ဘယ္လိုနားလည္မႈ ထားရွိသင့္သည္
စေသာအခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မေတြ႔ရ ေသးရာ ယခုေဆာင္းပါးသည္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၏ အေရးႀကီးအဆင့္ျဖစ္ေသာ တပ္မေတာ္သား ၂၅
ရာခိုင္ႏႈန္း ဖယ္ထုတ္ေရးကို ေျပာဆိုထားပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးေဟာင္း ဒုတိယ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလွမင္းတို႔ ေျပာခဲ့ေသာစကားမ်ား အရ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္
၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဖယ္ထုတ္ျခင္းသည္ တပ္မေတာ္အတြက္ အလြန္အမင္း
တင္းခံရမည့္ကိစၥ မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာပါသည္။ မည္သည့္ အျခင္းအရာမ်ားက
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ဆက္လက္ထား ရွိေစပါ သနည္း ဆုိသည္မွာ
စဥ္းစားရမည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။
ပထမဦးစြာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို
ဖယ္ထုတ္ဖို႔ဆိုလွ်င္ ထည့္သြင္းခဲ့သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိရွိရန္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကို ေကာင္းစြာဖတ္႐ႈ နားလည္ထားဖို႔ လုိပါလိမ့္မည္။
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ထည့္သြင္းရန္ စဥ္းစားခဲ့သူသည္
ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ရေသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး သမိုင္းကို အကြဲအၿပဲသမိုင္းအျဖစ္
ရႈျမင္ၿပီး တပ္မေတာ္ကို အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္အား ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ပြန္ခဲ့ေသာ
အဖြဲ႕အစည္း အျဖစ္ အခုိင္အမာ ယုံၾကည္ခဲ့ပုံ ရွိပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ
ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ဳိးသား ႏုိင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က
ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ ေရးကို အစဥ္တစိုက္ ဦးတည္သည္ ဟူေသာအခ်က္ကို
ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူ မ်ားတြင္ ထည့္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီတို႔ မည္သည္ အမ်ဳိးသား ႏုိင္ငံေရးထက္ ပါတီႏုိင္ငံေရးကို
ဦးစားေပးစဥ္းစားတတ္ေသာ သေဘာရွိရာ တပ္မေတာ္သည္ ပါတီႏုိင္ငံေရး ကင္းရွင္းေသာ
အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးကို ထမ္းေဆာင္လိမ့္မည္ဟု
မွတ္ယူပုံရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ အေရးႀကီးေသာ
ဥပေဒမ်ားကို တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈမပါဘဲ
ျပင္ဆင္၍ မရႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ယုတ္စြအဆုံး ဖြဲ႕စည္းပုံ
အေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၆ ရွိ ျပင္ဆင္ျခင္း ဥပေဒကိုပင္ တပ္မေတာ္၏
ေထာက္ခံမႈမရရွိဘဲ ျပင္ဆင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစု
မ်ားသည္ တပ္မေတာ္၏ ယုံၾကည္မႈကို ရရွိဖို႔ လိုပါသည္။ တပ္မေတာ္က စုိးရိမ္ေသာ
ဒို႔တာဝန္အေရးသုံးပါးကို ပ်က္စီးေစမည့္ အျပဳအမူမ်ား၊ အေျပာအဆုိမ်ားကို
ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား၊ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဘယ္ေသာအခါမွ်
မျပဳလုပ္ႏုိင္ဟု တပ္မေတာ္က ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ အခ်ိန္အခါသည္
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ား
ဖယ္ထုတ္ေရးအတြက္ အသင့္ျဖစ္ေသာ အခ်ိန္အခါပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ
အျခားႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား တြင္လည္း ညႇိႏႈိင္း လုပ္ကိုင္လာသည့္
အေနအထားမ်ား၊ တပ္မေတာ္အေပၚ သေဘာထား ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာသည့္ လကၡဏာမ်ားလည္း ေတြ႔
ျမင္လာရရာ တပ္မေတာ္ သည္လည္း ခ်ိန္ထားေသာေသနတ္ (၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း)ကို
႐ုပ္သိမ္းရမည့္အခ်ိန္ တစ္စစ နီးကပ္လာၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႐ုပ္သိမ္းရန္ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို တစ္ဦးတည္းအျမင္အရ ေဖာ္ျပ လိုပါသည္။
အေၾကာင္းတရား(၁)။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား
.......................................................
တပ္မေတာ္၏ အမ်ဳိးသားေရးတာဝန္ဟု ခံယူထားေသာ ဒို႔တာဝန္အေရးသုံးပါးသည္
ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရေသာ အေနအထားတြင္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား
ရွိမေနေတာ့ဟု ယူဆပါသည္။ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊
တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား
ေတာင္းဆို ေနေသာ တန္းတူအခြင့္အေရးႏွင့္ ဖယ္ဒရယ္မူသည္
ဒုိ႔တာဝန္အေရးသုံးပါးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ အေျခအေနဟု
တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက
မျမင္မိေစရန္ အထူးအေရးႀကီးပါသည္။ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း
ဦးေအာင္မင္းကိုယ္တိုင္ ဖယ္ဒရယ္မူကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံေဆြးေႏြး ေနေသာ
အေနအထားကို ျပန္လည္တြက္ၾကည့္လွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ တုိင္းရင္းသား
ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ မ်ားလာပါက ဖယ္ဒရယ္မူကို
လက္ခံႏုိင္သည့္ အေနအထားမ်ဳိး ေဆြးေႏြးလာႏုိင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ လက္ရွိတြင္လည္း
အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက
လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးကို ယုံၾကည္မႈ မရွိေသးရာ တပ္မေတာ္အကုိယ္တုိင္
ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈ ျပဳလုပ္ၿပီး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဖယ္ထုတ္ေရးကို
အစျပဳလုိက္လွ်င္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ
အတိုင္းအတာအထိ ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သကဲ႔သို႔ ဆက္လက္ေပၚေပါက္လာမည့္ ႏုိင္ငံေရး
ေဆြးေႏြးပဲြမ်ား ပိုမိုအဆင္ေျပလာဖြယ္ ရွိပါသည္။ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ေဖာ္ေဆာင္မႈ ေကာ္မတီဝင္ ဦးသိန္းေဇာ္ ေထာက္ခံခဲ့ျခင္းမွာ သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဤကားစကားခ်ပ္) ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ေမွ်ာ္မွန္းေသာ
(တပ္မေတာ္လည္း လိုခ်င္ေသာ) ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္မွာ ဖယ္ဒရယ္မူႏွင့္
တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ဖယ္ထုတ္ေရးကို လက္မခံ၊ မစဥ္းစားဘဲ
ေက်ာ္လႊားသြား၍ ရသည့္ အေျခအေန မဟုတ္ရာ တပ္မေတာ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနႏွင့္ အေလးအနက္ စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။
အေၾကာင္းတရား(၂) ။ ႏုိင္ငံေရးသိကၡာ
...........................................
အစိုးရေဟာင္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ျခင္း မခံရေသာ
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ အလားတူ ႏုိင္ငံမ်ဳိးႏွင့္ ကာကြယ္ေျပာဆိုေလ့
ရွိေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တို႔၏ အခန္းက႑ကို
ကာကြယ္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳႏုိင္သည္မွာ ဒီမုိကေရစီစနစ္ က်င့္သုံးမည္ဆိုေသာ
ႏုိင္ငံတစ္ခုအတြက္ အမ်ားေျပာစရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကလည္း
ကမၻာ့အလယ္ တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေနရာမွန္ကိုရေအာင္ ျပန္ယူမည္ဟု ဆိုထားရာ
သူ၏သက္တမ္းတြင္ တပ္မေတာ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အားထုတ္ပါက အေရးပါ ေသာ
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျဖစ္လာဖြယ္ရွိပါသည္။ ႏုိင္ငံတကာအျမင္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး
ျပည္တြင္းအျမင္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား လွ်င္ပင္ ျပည္သူ အမ်ားစု
အဆိုးျမင္ခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္၏ ႏုိင္ငံေရးသိကၡာကို တပ္မေတာ္သား
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို
အသာတၾကည္ ဖယ္ထုတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ အဖတ္ဆယ္ႏုိင္စရာ
အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ရန္ ျပင္းျပေနေသာ ျပည္သူသည္ တစ္ေန႔ေန႔တြင္
တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္မွ ဖယ္ထုတ္ရန္
ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္း မျပဳဟု မေျပာႏုိင္ေသာ အေျခအေနျဖစ္ရာ မေတာင္းခင္က
ေပးႏွင့္မွသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္စာရင္းထဲ ပါဝင္ႏုိင္ၿပီး
တပ္မေတာ္သည္လည္း အမ်ား၏ ၾကည္ညဳိမႈရႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ သည္။
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက လႊတ္ေတာ္တြင္ အဆိုတင္သြင္း၊ ေထာက္ခံလိုက္ျခင္းသည္ပင္
ပါတီအေပၚ အမ်ား၏ၾကည္ညိဳမႈ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။
အေၾကာင္းတရား (၃) လႊတ္ေတာ္၏အလုပ္လုပ္ႏႈန္း
.........................................................
တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို
သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီအသီးသီးတြင္ တာဝန္ေပးအပ္ထားသည္ ဆိုေသာ္ျငား လႊတ္ေတာ္
သည္ Shadow Government အျဖစ္ ပို၍ အလုပ္လုပ္ရန္ လုိအပ္ေနပါေသး သည္။
ထို႔သို႔ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ရန္ ေလးပုံတစ္ပုံေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား၏
အားကို အစြမ္းရွိသေလာက္ ညႇစ္ထုတ္ႏုိင္ျခင္း မရွိရာ မ်ားစြာ နစ္နာမႈ
ရွိေနပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီမ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းပုံအေနအထား၊ လုပ္ငန္း
တာဝန္မ်ားတြင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္ သား
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲရသည္မွာ
လႊတ္ေတာ္တာဝန္ရွိသူမ်ား အတြက္ ျပန္လည္စဥ္းစားစရာ ကိစၥ ျဖစ္လာပါသည္။
တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ေနျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္၏
အလုပ္လုပ္ႏႈန္းကို ျမႇင့္တင္ရမည့္အစား ပိုမိုေႏွးေကြးေအာင္ လုပ္ေနသကဲ႔သို႔
ျဖစ္ေနမည္လား ဆိုသည္မွာ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ား စဥ္းစားရန္
ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္
တင္ျပသြားသကဲ႔သို႔ လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားမ်ား အဆိုမ်ား
မေအာင္ျမင္ရျခင္းမွာလည္း တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ပေယာဂ မကင္းဟု
ယူဆစရာ ရွိပါသည္။ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္
နားေနခ်ိန္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္တာဝန္မ်ားကို တစ္ဖက္ တစ္လမ္းကလည္း
ထမ္းေဆာင္ရေသးရာ လုိအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ား၊ အဆိုမ်ား အတြက္ ျပည္သူမ်ားအတြင္း
ကြင္းဆင္းေလ့လာရန္၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဖတ္႐ႈရန္ အခ်ိန္သည္ ႏုိင္ငံေရးကို
အမွန္တကယ္ စိတ္ပါဝင္စားေသာ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားထက္ နည္းပါးမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေနရာတြင္ ထည့္သြင္းရန္ ႏုိင္ငံေရးကို
ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေရြးေကာက္မခံရေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ရွိေနပါသည္။ အဆိုပါ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေရာက္ရွိလာပါက
လႊတ္ေတာ္သည္ ပိုမို အသက္ဝင္လာမည္ ထင္ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္သည္ တိုင္းျပည္အတြက္
အဆိုမ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ား၊ ဥပေဒၾကမ္းမ်ား တင္သြင္း၍ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္
အလုပ္လုပ္ေနၾကရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ရာ လႊတ္ေတာ္၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား
ပိုမိုျမန္ဆန္လာေစရန္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ဖယ္ထုတ္ျခင္းကို စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။
အေၾကာင္းတရား (၄) တပ္မေတာ္၏အက်ဳိးစီးပြား
.......................................................
တပ္မေတာ္ဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္လည္း မနည္းလွေသာ အေရအတြက္ ျဖစ္သည့္ အရာရွိမ်ားကို
တပ္မေတာ္၏ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရမည့္အစား ေရြးေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
မ်ားကို ထိန္းညႇိလိုေသာ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္
သြားေရာက္အခ်ိန္ ကုန္ဆုံးရသည္မွာ တပ္မေတာ္ အတြက္ေရာ၊ တုိင္းျပည္အတြက္ေရာ
နစ္နာပါသည္။ အမ်ဳိးသား ေရးတာဝန္အရ ဝင္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းဟု
ထည့္မစဥ္းစားလွ်င္ တပ္မေတာ္၏ အက်ဳိးစီးပြားကို မည္သို႔မွ်
မျဖစ္ထြန္းေစသည္ကို ေတြ႔ရပါ သည္။ ေဆာင္းပါးရွင္တစ္ဦး ေရးသားဖူး
ခဲ့သကဲ႔သုိ႔ တပ္မေတာ္ကို ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္မ်ား ထိေတြ႔ေစျခင္းဟု
ယူဆလွ်င္ပင္ တပ္မေတာ္အတြက္ အက်ဳိးႏွင့္ အျပစ္ကို ခ်ိန္ဆၾကည့္ေစခ်င္ ပါသည္။
တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္လည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား၊
အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကိစၥမ်ား ပိုမိုေဆာင္ရြက္ ေနရျခင္းမွာ မလုိလားအပ္ေသာ
ရႈပ္ေထြးမႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္အေနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဆက္လက္ထားရွိေစျခင္းသည္
အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ဳိးရလဒ္မ်ားကို
သယ္ေဆာင္ႏုိင္ပါမည္လား ဆိုသည္ကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ေပးေစခ်င္ပါသည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသည္လည္း တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
မပါဝင္ေတာ့လွ်င္ မိမိတို႔မဲဆႏၵနယ္ရွိ တပ္မေတာ္သား မ်ား၏ ဘဝကို
ေဖာ္ထုတ္တင္ျပေပးရန္ တာဝန္ရွိပါသည္။ ဥပမာ - တိုက္ပြဲတြင္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ၊
ေသဆုံးေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားႏွင့္ မိသားစုဝင္ မ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးရန္ ဥပေဒ
ျပ႒ာန္းေပးျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ တပ္မေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေရးတြင္
ပါဝင္ေဆာင္ရြက္စရာ မလိုဘဲ ကာကြယ္ေရး တာဝန္ကို စိတ္ခ်လက္ခ် ထမ္းေဆာင္ႏုိင္
ပါလိမ့္မည္။ ထို႔အျပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေပၚ
မေကာင္းျမင္စိတ္ (Blame Game) ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ားကိုလည္း တတ္ႏုိင္သမွ်
နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားေပး ရပါလိမ့္မည္။
တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူမွ
ေပါက္ဖြားေသာ တပ္မေတာ္ျဖစ္ရာ ျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈမရွိဘဲ တာဝန္ကို
ေအာင္ျမင္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူမ်ားသည္
ႏုိင္ငံတကာရွိ တပ္မေတာ္မ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္ ေထာက္ပံ့မႈထက္ မ်ားစြာနိမ့္က်ေနေသာ
အေျခအေနတြင္ ရပ္တည္ေနရ ေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ တိုက္ပြဲဝင္အေျခအေနကို
ရိပ္စားမိလွ်င္ တပ္မေတာ္ သည္ မ်ဳိးခ်စ္တပ္မေတာ္အျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ရန္
အခြင့္အေရး ရွိေနပါသည္။
အဆိုပါ တပ္မေတာ္သားမ်ားကို
ေထာက္ထားေသာအားျဖင့္ တပ္မေတာ္ကို ေခတ္မီမ်ဳိးခ်စ္ တပ္မေတာ္အျဖစ္
အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈ ျပည္စုံစြာ၊ က်စ္လစ္သိပ္သည္းစြာ ဖြဲ႔စည္းရန္ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါသည္။
အေၾကာင္းတရား (၅) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
.....................................................
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အတြက္ Space က်ဥ္းေသာ ႏုိင္ငံေရးကစားကြင္းတစ္ကြင္း
ျဖစ္ေနရာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဖယ္ထုတ္ျခင္းသည္ ကြင္းခ်ဲ႕ရန္
ပႏၷက္႐ုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅
ရာခုိင္ႏႈန္းကို ဖယ္ထုတ္ရန္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဆႏၵမွာ
တပ္မေတာ္ကို အာဃာတျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း သူ၏ လုပ္ရပ္မ်ား၊
ေျပာဆိုမႈမ်ားက သက္ေသျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္၏ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ေသာ
ဦးပိုင္လီမိတက္၏ လက္ပံေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္းတြင္ သူ၏ရပ္တည္မႈက
တပ္မေတာ္အေပၚ မည္မွ် အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစ ခဲ့သည္ကို မွန္းဆႏုိင္ပါသည္။
အမွန္တရား၌ ရပ္တည္ျခင္း အျပင္ဘက္မွ တပ္မေတာ္အေပၚ ထားရွိေသာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေစတနာကို သူကုိယ္တုိင္သာ သိရွိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ၆၇
ႏွစ္ အရြယ္ေရာက္ေနေသာ သူ႔အတြက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ တပ္မေတာ္သား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဖယ္ထုတ္ျခင္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ေပးဆပ္ခဲ့ရေသာ သူ၏
အနစ္နာခံ စြန္႔လႊတ္မႈမ်ားအတြက္ ေခြ်းသိပ္စရာ အခင္းအက်င္းတစ္ခု
ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနႏွင့္လည္း တပ္မေတာ္၏ ပူးေပါင္းပါဝင္
ေဆာင္ရြက္မႈမရွိဘဲ ဒီမိုကေရစီျဖစ္စဥ္ မေပၚေပါက္လာႏုိင္ဟု ထုတ္ေဖာ္
ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ယခုတိုင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ တပ္မေတာ္
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တို႔အၾကား ဒုိင္ယာေလာ့မ်ား ေတြ႔ျမင္ရျခင္းမရွိဘဲ
ျဖစ္ေနပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား
ဘယ္လိုေတြးေခၚသလဲ အကဲခတ္ႏုိင္မွသာ ေရရွည္အဆင္ေျပမည့္ သေဘာ ရွိရာ
တပ္မေတာ္ႏွင့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈမ်ား လိုအပ္ပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေမွ်ာ္မွန္းေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရးကို ျပည္ပမွ လာေရာက္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထက္ တပ္မေတာ္က ပါဝင္မွသာ
လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈမ်ား ယခုထက္ပို၍
လိုအပ္လ်က္ရွိပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ
ျဖစ္စဥ္တြင္ တပ္မေတာ္၏ ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္မႈသည္ တပ္မေတာ္သား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္မႈမဟုတ္ဘဲ
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွ ေအာင္ျမင္စြာ
ဆုတ္ခြာေစျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူူဆပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး
ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လမ္းေၾကာင္း မွန္ေပၚ
ေဆာလ်င္စြာ ေရာက္ရွိေစေရးအတြက္ သမၼတႀကီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၊ တပ္မေတာ္
ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ တို႔မွ ယခု လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း အတြင္း ဤအခ်က္ကို
အေလးအနက္ စဥ္းစားေပးပါရန္ အႀကံျပဳအပ္ပါသည္။
The Voice Weekly's Page(ေမာင္ေသာင္းေဖ)
No comments:
Post a Comment
လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား