႐ုပ္အဆင္းလွလွ်င္ ေကာင္းပါ သည္။ အရည္အခ်င္းပါရွိလွ်င္ ပို၍ ေကာင္းပါသည္။
ေရွးအခါက မိန္း ကေလး၏ အားသည္ ႐ုပ္အဆင္း၊ ေယာက်္ားေလး၏အားသည္ အရည္ အခ်င္းဟု
အဆုိရွိခဲ့သည္။ ယေန႔ေခတ္ တြင္ မိန္းကေလးမ်ားသည္လည္း ေယာက်္ားေလးမ်ားႏွင့္
အစစအရာရာ ရင္ေဘာင္တန္းေနၾကၿပီျဖစ္ရာ ႐ုပ္ အဆင္းကို တန္ဖုိးထားၾကေသးေသာ္
လည္း အရည္အခ်င္းရွိဖုိ႔လည္း ႀကိဳးစား လာၾကၿပီျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔႔ဆုိလွ်င္
ေယာက်္ားေလးမ်ားအေနျဖင့္ အရည္ အခ်င္းရွိသထက္ရွိရန္ ပို၍ ႀကိဳးစားၾက
ရန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဘ၀၏တုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္း တြင္ က်ား/မဟူ၍ မေရြး အရည္အခ်င္း ရွိရန္
အထူးပင္လုိအပ္လာသည္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ Miss Universe ၿပိဳင္ပြဲမွာပင္လွ်င္
႐ုပ္ရည္ႏွင့္ ခႏၱာကိုယ္အခ်ဳိးအစားေျပ ျပစ္႐ုံတြင္သာမက သုခုမအတတ္ပညာ၊
အေတြးအေခၚ၊ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈ စေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားကိုပါ စိစစ္
လာၿပီျဖစ္သည္။
တင္ျပလုိသည္မွာ အရည္အခ်င္း ရွိဖုိ႔ကပုိ၍ အေရးႀကီးသည္။ ႐ုပ္အဆင္း ကလည္း
မလုိအပ္မဟုတ္၊ လုိအပ္သည္။ ေယာက်္ားမ်ားအတြက္မူ ေတာင္းမွား အကြပ္၊
လူမွာအ၀တ္ဆုိသကဲ့သုိ႔ လူ႐ို ေသ၊ ရွင္႐ိုေသ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ၀တ္ စားရန္ေတာ့
လုိအပ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤေခတ္တြင္ ႐ုပ္ခ်ည္းသက္သက္ လွေန႐ုံမွ်ျဖင့္ေတာ့
မကိုက္ေတာ့ပါ။ ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ား၏ ဟာသတစ္ခုတြင္ ေယာက်္ားမ်ားသည္
ေရႊေရာင္ဆံပင္ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားကို ပုိ၍ ႏွစ္သက္ၾက သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လွပ ေသာ ေရႊေရာင္ဆံပင္၏ ေအာက္တြင္
ဦးေႏွာက္ပါမလာေသာေၾကာင့့္ ပိုမုိ လွည့္စား၍ ရသျဖင့္ ျဖစ္သည္ဟူဆုိ။
ယေန႔သတင္းစာမ်ားတြင္ ဘတ္ ဂ်က္ခြဲေ၀မႈသတင္းမ်ား ဆက္တုိက္ဆုိ သလုိ
ပါရွိေနသည္။ ပညာေရးဘတ္ဂ်က္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းဥပဓိ႐ုပ္မ်ားကို
ျပင္ဆင္မည္ဟု သတင္းစာမ်ားတြင္ ဖတ္ ရသည္။ ဥပဓိ႐ုပ္ကုိ ျပင္ဆင္ရန္ မလုိ
အပ္သည္မဟုတ္၊ လုိအပ္ေသာေက်ာင္း မ်ားစြာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္း
အေဆာက္အအံုတစ္ခု၏ မူလပထမ တာ၀န္မွာ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားကုိ ရာသီဥတုဒဏ္မွ
လံုျခံဳေစရမည္။ က်န္း မာေရးအတြက္ ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္း မြန္ရမည္။ ကေလးမ်ား
မ်က္ေစ့မပ်က္ ေစရန္ အလင္းေရာင္ေကာင္းစြာရရွိရ မည္။ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ဆရာ၊
ေက်ာင္းသား၊ ကုလားထုိင္၊ စားပြဲ ေလာက္ငရမည္။ ၾကပ္သိပ္မေနရ၊
စာသင္ခန္းေလာက္ငရမည္။ ေသာက္ ေရ၊ သံုးေရ၊ အိမ္သာေလာက္င၊ သန္႔ရွင္း ရမည္။
တတိယအဆင့္တြင္ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားရန္ အားကစားကြင္းရွိရမည္။
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀ က စတင္ ပံုစံသြင္းေပးခဲ့ေသာ အစြဲအလန္းအရ
ဥပဓိ႐ုပ္ေကာင္းရမည္ဆုိၿပီး အုတ္တုိက္ အေဆာက္အအံုႀကီးမ်ား ေဆာက္ၾက သည္။
ကန္ထ႐ိုက္၏ ေစတနာအေပၚ မူတည္၍ အေဆာက္အအံုမခုိင္ပါ၊ ေရ၊ မီး၊ မိလႅာစနစ္
မေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေရအိမ္ မ်ားမပါ၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားကလည္း အုတ္အေဆာက္အအံု၏
အုတ္၊ ဘိလပ္ ေျမ၊ သဲ ေရာစပ္မႈကို နားမလည္၊ မစစ္ ေဆးတတ္၊ အုတ္ေက်ာင္းႀကီးကို
ေက်ာင္းျခံစည္း႐ိုး၏ ျပင္ပမွ လက္ညိႇဳး ထုိးျပၿပီး ႂကြား၀ါ၍ေတာ့
အလြန္ေကာင္း သည္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အအံုဆုိသည္ မွာ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား သက္သာ
ေခ်ာင္ခ်ိစြာ စာသင္ၾကားႏုိင္ရန္ အဓိက ျဖစ္သည္။ ျပစား၍ ႂကြားရန္ သက္သက္
အတြက္မျဖစ္သင့္။
ယခင္အစုိးရလက္ထက္က ႏြားတင္း ကုတ္သာသာအဆင့္သာရွိသည့္ ေက်ာင္း
အေဆာက္အအံုမ်ားဟူ၍ အတန္းအစား တစ္ခုမွတ္ပံုတင္သတ္မွတ္ထားပါသည္။
ႏုိင္ငံအႏွံ႔ရွိ ရြာမ်ားတြင္ရွိပါသည္။ ရႊံ႕ႏွင့္ ေကာက္႐ိုးမံ၍
ေဆာက္လုပ္ထားၿပီး သစ္သားထင္းပိတ္တံခါး၊ ျပတင္းေပါက္ မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။
လွ်ပ္စစ္နတိ္ၱ၊ မီးမရွိ၊ မုိးရြာ၊ ေလတုိက္သျဖင့္ ျပဴတင္း တံခါးမ်ား
ပိတ္လုိက္လွ်င္ အခန္းေစ့ ေလွာင္ေနၿပီး ခလုတ္မတုိက္ေအာင္ လက္ႏွင့္စမ္း၍
လမ္းေလွ်ာက္ရသည္။ ေက်ာင္းဆင္း၍ တံခါးမ်ားပြင့္ေနပါက ႏြားမ်ား၀င္ၿပီး
မုိးခုိသည္။
ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသမ်ားက်ေတာ့ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀ က
ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ သြပ္မုိး၊ ပ်ဥ္ကာ ေက်ာင္းမ်ားသည္ ကာလေရြ႕ေလ်ာ ေဆြး ေျမ႕ကာ
အမုိးသြပ္တစ္၀က္ကုိ အုန္းလက္ ျဖင့္ ဖာသည့္ေနရာက ဖာ။ ပ်ဥ္နံရံႏွင့္
ဖ်ာနံရံေရာသမေမႊေသာ အကာအရံ မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေသာ
ေက်းရြာမူလတန္းေက်ာင္း၊ မူ လြန္ေက်ာင္းမ်ားစြာရာဂဏန္းျဖင့္ တစ္
ႏုိင္ငံလံုးတြင္ရွိသည္။ ဤေက်ာင္းမ်ားကုိ အုတ္ေက်ာင္း၊ အာစီေက်ာင္းမ်ားျဖင့္
အစားထုိးေနပါက ဘတ္ဂ်က္မေလာက္ ႏုိင္ေပ။
ပညာေရးတြင္ စံျပဳသတ္မွတ္ထား ေသာ ၀ါးဖ်ာထရံကာ၊ သြပ္မုိး ၇၅ သိန္း
တန္တစ္ထပ္ေက်ာင္း၊ သိန္း ၅၀ တန္ တစ္ထပ္ေက်ာင္းမ်ားရွိသည္။ လြန္ခဲ့ ေသာ
ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္က ေစ်းႏႈန္းျဖစ္ သျဖင့္ ယခု ၇၅ သိန္းႏွင့္ သိန္း ၁၀၀
၀န္းက်င္မ်ားျဖစ္ေလာက္ေနၿပီ။ ထုိ ေက်ာင္းပံုစံမ်ားသည္ ပညာေရးစံခ်ိန္
စံၫႊန္းမ်ားအတုိင္း အလ်ား၊ အနံ၊ အျမင့္ မ်ားကို တြက္ခ်က္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
အျမင္လွေအာင္ အုတ္ျဖင့္ ဟိန္း ေနေအာင္ ေဆာက္ထားသည့္ မူလတန္း၊
မူလြန္ေက်ာင္းမ်ားကို ထဲထဲ၀င္၀င္ ေလ့ လာလွ်င္ ေျမျဖဴခဲကို ေက်ာင္းက
အိတ္စုိက္၀ယ္ေနရသည္မ်ားရွိသည္။ ေရာင္စံုေျမျဖဴခဲဆုိသည္မွာ အခ်ဳိ႕
ေက်ာင္းမ်ားတြင္မရွိပါ။ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၌ ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊
ဇီ၀ေဗဒ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ ရန္ ပစၥည္းရွားသည္။ က်ကြဲသြားလွ်င္
ဖန္ပုလင္းမ်ားအစားထုိးျပန္ရရန္ စသျဖင့္ ကေလးမ်ားကိုယ္တုိင္ ေလ့က်င့္ရန္
အခြင့္ အေရးနည္းလြန္းသည္။ လက္ေတြ႕ေလ့ က်င့္ခန္းမ်ား မရွိသေလာက္ပင္။
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၏ ေန႔စဥ္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ ေသာက္ေရ သန္႔၊
ေသာက္ေရအုိး၊ ေရခြက္၊ တံပ်က္ စည္း၊ အမိႈက္ေဂၚ၊ အမိႈက္ပံုး၊ ျခင္ေဆး၊
ေရအိမ္ျဖန္း ဖနီးေဆးရည္တုိ႔ကုိ ေက်ာင္းအုပ္၏ အစီအမံျဖင့္ ၀ယ္ေနရ သည္။
စီမံခန္႔ခြဲမႈလုိအပ္လွ်င္ အတုိင္ခံ ရ၍ ေက်ာင္းအုပ္၊ အတန္းပုိင္ဆရာ
အမႈျဖစ္ရသည္။ ပညာေရးမွ သတ္မွတ္ ထားေသာ သိန္း ၁၀၀ ၀န္းက်င္
အေဆာင္မ်ားျဖင့္သာ အစားထုိးလုိက္ လွ်င္ ေက်ာင္းမ်ား၏ အျခားလုိအပ္
ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မည့္ ဘတ္ဂ်က္ ပိုလ်ံလာမည္။ ကေလးမ်ား အတြက္
ပို၍ အက်ဳိးရွိမည္။
ေက်ာင္းဥပဓိ႐ုပ္ဆုိသည္မွာ အဆင္းျဖစ္သည္။ အခ်င္းမဟုတ္ေပ။
ေက်ာင္းႀကီးလွပထည္၀ါခန္႔ျငားၿပီး ကေလးမ်ားစာမတတ္လွ်င္ အဓိပၸာယ္ မရွိေပ။
စာတစ္ကယ္တတ္ေအာင္ သင္ ရန္မွာလည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စိတ္
ဓာတ္တက္ႂကြေနမွရမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ ဥပမာတစ္ခုေပးပါမည္။ ၁၉၆၀ မျပည့္
မီႏွစ္မ်ားကျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ က်ဳိကၠဆံကြင္းအနီးတြင္ A.V ေကာလိပ္
အမည္တြင္သည့္ ဆရာႀကီးဦးစိန္တည္ ေထာင္ထားေသာ အထက္တန္းေက်ာင္း
တစ္ေက်ာင္းရွိသည္။ ယေန႔အထိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေဟာင္းမ်ား
ရွိေနၾကဦးမည္ထင္သည္။
သြပ္မုိး၊ ပ်ဥ္ကာေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းႏွင့္ကပ္လ်က္တြင္ ယက္ကန္း
႐ုံတစ္႐ုံရွိေသာေၾကာင့္ ဆူညံေနသျဖင့္ ေက်ာင္းကို သူ႔ဘက္တြင္သာ ဖြင့္သည္။
ညေက်ာင္းဟူ၍ပင္ ဆုိရႏုိင္သည္။ အလယ္တန္းႏွင့္အထက္တန္းသာရွိ သည္။
မူလတန္းမရွိပါ။ သာသနာျပဳ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းလွသည္။
ေက်ာင္းအေဆာက္ အအံုကိုၾကည့္လွ်င္ အထင္ႀကီးစရာမရွိ ေပ။ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆရာ၊
ဆရာမမ်ား သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာစိတ္ျပင္းထန္ ၿပီး အသင္အျပနာမည္ႀကီးလွသည္။
တင္ျပလုိသည္မွာ ပညာေရးတုိးတက္ရန္ အတြက္ ေက်ာင္းဥပဓိ႐ုပ္သည္ ဦးစား
ေပးတစ္မဟုတ္ပါ။
ပညာေရး၏ စံျပဳေက်ာင္းပံုစံ၊ သိန္း ၁၀၀ ၀န္းက်င္တစ္ထပ္ေက်ာင္းမ်ားကို
သာအသံုးျပဳလွ်င္ ပိုလွ်ံလာေသာ ဘတ္ ဂ်က္ကို အျခားေနရာမ်ားတြင္ သံုးစြဲႏုိင္
သည္။ သာဓကတစ္ခုအေနျဖင့္ ေ၀းလံ ေခါင္ဆီေသာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား တြင္ တာ၀န္က်ေသာ
ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပါက္သည့္ ေနာက္ဆံုးေနရာမွ
ေက်ာင္းရွိရာအရပ္ အထိ ေျခလွ်င္ခရီး သံုးညအိပ္၊ ေလးည အိပ္တက္ရသည္။
ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီ မုိးဦးက်တြင္ မုိးရြာထဲ၌ ရြံ႕ဗြက္႐ုန္း၍ တက္ရသည္။ မိမိ၏
အ၀တ္အစား ေသတၱာကုိ အထမ္းသမားငွား၍ သယ္ ရသည္။ အထမ္းခ သံုးေလးေသာင္းက် သည္။
အထက္ခရီးအတြက္ မိဘ၊ ေဆြ မ်ဳိးထံမွ အထမ္းသမားခ ေတာင္းသြား ရသည္။
လာမည့္ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ ရက္အျပန္ခရီးႏွင့္ ေနာင္ႏွစ္ျပန္အတက္ ခရီးအတြက္
တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး အထမ္း သမားခေငြစုရသည္။ မသံုးႏုိင္၊ သီတင္း ကၽြတ္ႏွင့္
ခရစၥမတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ား တြင္ အထမ္းသမားခ မတတ္ႏုိင္၍ အိမ္ မျပန္ႏုိင္။
ဤကိစၥကိုသာ ပညာေရးဘတ္ ဂ်က္မွ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုသတ္မွတ္ၿပီး ႏႈန္း
ထားတစ္ခုသတ္မွတ္ေပးလုိက္လွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအတြက္ မည္မွ် အဆင္ေျပ၍ မည္မွ်
စိတ္ဓာတ္တတ္ သြားၾကမည္လည္း။ ဆရာ၊ ဆရာမ စိတ္ ဓာတ္တက္ႂကြမွလည္း သင္ၾကားမႈ
အရည္အေသြးတက္မည္။
ေက်ာင္းဥပဓိ႐ုပ္ယုိယြင္းလာရသည့္ အေၾကာင္းရပ္ခံတစ္ခုကလည္း အသက္
ငယ္ေသာဆရာမေလးမ်ားအေနျဖင့္ ေဒသအာဏာပုိင္အထူးသျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးနယ္ေျမမွ
ေဒသအာဏာပုိင္ကုိ ေက်ာင္း၏ လုိအပ္ခ်က္ကို မတင္ျပ၀ံ့
သည္ကလည္းတစ္ေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ေယာက်္ားဆရာမ်ားကို တာ၀န္ခ်ထား ရာတြင္လည္း
သားကြဲ၊ မယားကြဲျဖင့္ တစ္ေမ့တစ္ေမာထားလုိက္ရာ ဆရာ လည္း စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး
အရက္သမား ျဖစ္ခါ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို စိတ္ မ၀င္စားေတာ့ျခင္းလည္းပါသည္။
အခ်ိန္ သတ္မွတ္၍ တာ၀န္လွဲလွယ္ေပးလွ်င္ စိတ္ဓာတ္မ်ား ေကာင္းမြန္လာၿပီး
ေက်ာင္းမ်ား၌ အဆင္းေရာ အခ်င္းပါ တုိးတက္လာမည္။
ယခုေဆာင္းပါးတြင္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားအေၾကာင္းကိုသာ တင္ျပခဲ့ သည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ဆက္လက္တင္ျပပါ မည္။
ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြး လုိက္ၾကၿပီဆုိလွ်င္ ဥပဓိ႐ုပ္ေခါင္းစဥ္က
အဓိကလုိျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အမွန္ မွာ ပညာေရးတြင္ ဥပဓိ႐ုပ္အဆင္းထက္
ပိုိမုိေဆြးေႏြးသင့္ေသာ အခ်င္းကိစၥမ်ား ရွိပါသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေထာင့္ေစ့
ေအာင္ ေဆြးေႏြးႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းပဓာနျပဳလုိက္ပါသည္။
http://www.hotnewsweekly.com
No comments:
Post a Comment
လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား