ျမန္မာျပည္ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္
စီမွ အဖြဲ႕၀င္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ စပ္ဖမ်ားအားလုံး
တုိ႔အျပင္ ရွမ္းျပည္ နယ္မ်ား၊ ကခ်င္ေတာင္
တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းေဒသ
တို႔မွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားတုိ႔ တက္ေရာက္ၾကေသာ ပင္လုံၿမိဳ႕တြင္က်င္းပသည့္ အစည္းအေ၀းႀကီးတရပ္တြင္ ...
ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပူးေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ ခ်င္းတုိ႔သည္
လြတ္လပ္ေရးကို ပုိမုိ၍ လွ်င္ျမန္စြာ ရရွိလိမ့္မည္ဟု အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္သူ အဖြဲ႕၀င္
တုိ႔သည္ ကန္႔ကြက္သူမရွိဘဲ ေအာက္ပါအတုိင္း သေဘာတူညီၾကေလသည္။
၁။ ေတာင္တန္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႕ (တစညဖ) ၏ ႀကိဳးကုိင္အဖြဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္
မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္အရ ေတာင္တန္းသားမ်ား၏ ကုိယ္စားလွယ္တဦးကို ဘုရင္ခံကေရြးခ်ယ္၍ နယ္စပ္ေဒသမ်ားကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ဘုရင္ခံ၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အျဖစ္ ခန္႔ထားရမည္။
၂။ ဤအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ ဌာနလက္ကိုင္မရွိ ေကာင္စီ၀င္
တဦးအျဖစ္ခန္႔ထား၍ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ျပည္ပကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ အမႈေဆာင္ ေကာင္စီ၏ အာဏာလက္ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိသည့္နည္းတူ နယ္စပ္ေဒသကိစၥမ်ားကိုလည္း အမႈေဆာင္ေကာင္စီ၏ အာဏာေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိေစရမည္။ ဤနည္းလမ္းမ်ားအတုိင္း နယ္စပ္ ေဒသဆုိင္ရာ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာကုိ ေပးအပ္ရမည္။
၃။ အဆုိပါ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကုိ ၎ႏွင့္ လူမ်ဳိးခ်င္းမတူေသာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံႏွစ္ဦးက ကူညီ
ေစရမည္။ ေရွးဦးစြာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ ၎တုိ႔အသီးသီး သက္ဆုိင္သည့္
နယ္မ်ား၏ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္၍ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္မွာ အျခား နယ္စပ္ေဒသ
အားလုံးတုိ႔၏ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔သည္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ တြဲဖက္တာ၀န္ယူရသည့္မူအတုိင္း ရြက္ေဆာင္ေစရမည္။
၄။ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္သည္ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ အဖြဲ႕၀င္လူႀကီးအေနျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသ
မ်ား၏ တဦးတည္းေသာ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ပါ၀င္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည့္အခါ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
၅။ အထက္တြင္ သေဘာတူညီသည့္အတုိင္း ဘုရင္ခံ၏အမႈေဆာင္ေကာင္စီကုိ တုိးခ်ဲ႕မည္
ျဖ စ္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ယခုခံစားေနရေသာ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မည္သည့္ နည္းႏွင့္မဆုိ တစုံတရာလက္လြတ္ေစရန္ အဆုိပါေကာင္စီက ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိေစရ။ နယ္စပ္ေဒသမ်ား အတြက္ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရာခုိင္ႏႈန္းအျပည့္ ရွိေစရမည္ဟူေသာမူကုိ သေဘာတူညီၾကသည္။
၆။ ပူးေပါင္းထားၿပီးသည့္ ျမန္မာျပည္အတြင္း သီးသန္႔ ကခ်င္ျပည္နယ္တခု နယ္နိမိတ္သတ္မွတ္
၍ တည္ေထာင္ရန္ ျပႆနာမွာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း
ဤကဲ့သုိ႔ သီးျခားျပည္နယ္တခု ထားရွိသင့္ေၾကာင္းကို သေဘာတူညီၾကသည္။
ဤရည္ရြယ္ခ်က္
အထ ေျမာက္ရန္အလုိ႔ငွာ ပထမေျခလွမ္းအေနျဖင့္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ
အက္ဥပေဒအရ ေနာက္ဆက္တြဲစာရင္းပါ အပိုင္း (၂) ေဒသမ်ားကဲ့သုိ႔ ျမစ္ႀကီးနားႏွင့္
ဗန္းေမာ္ခ႐ုိင္တုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ နယ္စပ္ေဒသ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ
ပုဂၢဳိလ္အား ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ရမည္။
၇။ နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္သူနယ္သားတုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခခံမ်ားအျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳထားေသာ အခြင့္အေရးမ်ားတုိ႔ကုိ ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
၈။ ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူၾကသည့္ အစီအစဥ္မွာ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ နယ္ေျမစုတြင္ ယခု အပ္ႏွင္းထားၿပီးေသာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထိခုိက္ျခင္းမရွိေစရန္။
၉။ ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူညီၾကသည့္အစီအစဥ္မွာ ျမန္မာျပည္ အခြန္ေတာ္ေငြမ်ားမွ ကခ်င္ ေတာင္တန္းနယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းနယ္မ်ားက ရသင့္ရထုိက္ေသာ ဘ႑ာေရးအကူ
အညီကို ထိခုိက္ျခင္းမရွိေစရ၊
ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမစု၏ ဘ႑ာေရး
အစီအစဥ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ကခ်င္ေတာင္တန္းႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားအတြက္ အလားတူအစီအစဥ္မ်ားကို ထားရွိက်င့္သုံးရန္ ျဖစ္ႏုိင္မည္၊ မျဖစ္ႏုိင္မည္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီက နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔ႏွင့္အတူ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈရမည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ
(ပုံ) ေအာင္ဆန္း
၁၂-၂-၄၇
ကခ်င္ေကာ္မတီ
(ပုံ) ဆမားဒူး၀ါးဆင္၀ါးေနာင္ ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ) ေဇာ္ရစ္ ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ) ဒိန္ရတန္ ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ) ေဇာ္လ ဗန္းေမာ္
(ပုံ) ေဇာ္လြန္း ဗန္းေမာ္
(ပုံ) လဗန္းဂေရာင္း ဗန္းေမာ္
ခ်င္းေကာ္မတီ
(ပုံ) ဦးလႊာမႈန္း ေအတီအမ္။ အုိင္တီအက္(စ္)အမ္၊ ဖလမ္း။
(ပုံ) ဦးေသာင္ဇာခပ္ ေအတီအမ္၊ တီးတိန္။
(ပုံ) ဦးကြယ္မန္း ေအတီအမ္၊ ဟားခါး။
ရွမ္းေကာ္မတီ
(ပုံ) ခြန္ပန္းစိန္ ေတာင္ပုိင္းစပ္ဖလုံ
(ပုံ) စပ္ေရႊသိုက္ ေညာင္ေရႊစပ္ဖလုံ
(ပုံ) စပ္ဟုံဖ ေျမာက္ပုိင္းသိႏၷီစပ္ဖလုံ
(ပုံ) စပ္ႏြံ လဲခ်ားစပ္ဖလုံ
(ပုံ) စပ္စံထြန္း မုိင္းပြန္စပ္ဖလုံ
(ပုံ) စပ္ထန္းေအးသာ မုိင္းခမ္းစပ္ဖလုံ
(ပုံ) ဦးျဖဴ သထုံစပ္ဖလုံ၏ ကုိယ္စားလွယ္
(ပုံ) ခြန္းဖုံး ေျမာက္ပုိင္းသိႏၷီ
(ပုံ) ဦးတင္ဧ
(ပုံ) ဦးထြန္းျမင့္
(ပုံ) ဦးၾကာပု
(ပုံ) ဦးခြန္ေစာ
(ပုံ) စပ္ရစ္ဖ
(ပုံ) ဦးခြန္ထီး
...................................................................................................................
ယခု အစည္းအေ၀းႀကီး မွာ ရာထူးအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း အသက္အားျဖင့္ အငယ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကို ေရာက္လာတဲ့ကိစၥ နားလည္တာ တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ဘာလဲ ဆိုရင္ ဗမာျပည္ လြတ္လပ္ ေစခ်င္တယ္၊ ညီၫြတ္ ေစခ်င္တယ္၊ ႀကီးပြားေစခ်င္တယ္ ဒီဟာပါပဲ။
တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေအာင္၊ ညီၫြတ္ေအာင္၊ ႀကီးပြားေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဆိုတာကို လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၀) ႏွစ္ ေလာက္ကစၿပီး ႀကိဳးစား လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္လည္း ႀကိဳးစားပါဦးမယ္။ လံုးလံုး လြတ္လပ္တဲ့ ကိစၥ ၿပီးျပတ္သည္ အထိ ႀကိဳးစားပါမယ္။
တစ္ခု နားလည္ထားၾကဖို႔ အခ်က္က ယခုေခတ္ ကမၻာႀကီး အေျခအေနမွာ ဘယ္တိုင္းျပည္ မဆို ကိုယ့္တိုင္းျပည္ တစ္ျပည္တည္း အထီးထီးေနႏုိင္တဲ့ အေျခမ်ဳိး မရႏုိင္ၾကဘူး။ တစ္ျပည္နဲ႔ တစ္ျပည္ ေပါင္းစီ အမွီသဟဲ ရွိမွ ေနႏိုင္ၾကမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ က လူမ်ဳိးေရး အေၾကာင္းကို ေျပာလိုပါတယ္။ လူမ်ဳိးေရး ဆိုတာ မွာလည္း ေရွးေခတ္က ဟစ္ေအာ္ လာၾကတဲ့ (အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ပညာ) ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးကို လက္ကိုင္ အသံုးျပဳလို႔ မလံုေလာက္ ေတာ့ဘူး။ အမ်ဳိး ဆိုရာမွာ ဘယ္လို အမ်ဳိးကို တည္ရမလဲ၊ ဗမာ၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းႏွင့္ အျခား အမ်ဳိးမ်ား လည္း ရွိေသးတယ္။
အျခားႏုိင္ငံမ်ားကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ဗမာျပည္ မွာလို တိုင္းရင္းသားမ်ား ရွိတာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္၊ ဂ်ပန္ျပည္ ႏွင့္ ႐ုရွားျပည္ တို႔မွာလည္း ဒီအတိုင္း ပါပဲ။ အေမရိကန္ ျပည္မွာ အဂၤလိပ္ စကားကို ေျပာၾကေသာ္လည္း အဂၤလိပ္၊ အီတလီ စတဲ့ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ စုေပါင္းၿပီး လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေအာင္ ထူေထာင္လ်က္ သူတို႔ ကိုယ္ကို အေမရိကန္လို႔ ဆိုၾကတာပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ လူမ်ဳိးေရး အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးတည္းကို လိပ္ခဲတည္းလည္း စြဲၿပီး ယူဆလို႔ မျဖစ္ ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘာသာစကား ပင္ တူေသာ္လည္း လူမ်ဳိးျခားနား မႈမ်ဳိး လည္းရွိပါတယ္။ ဘာသာ မတူေသာ္လည္း လူမ်ဳိး သီးျခား ျဖစ္ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။
ဥပမာ အေမရိကန္ကို ၾကည့္လွ်င္ လူ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာစကား တူပါတယ္။ ႐ုရွားျပည္မွာ ဆိုရင္ ဘာသာစကား အမ်ဳိးေပါင္း မ်ားစြာ ကြဲျပားေသာ္လည္း လူမ်ဳိး ကေတာ့ တစ္မ်ဳိးတည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာ ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္ကိုးကြယ္ခ်င္တဲ့ ဘာသာသာသနာကို ကိုးကြယ္ႏုိင္ၾကတာပဲ။
ဗမာျပည္မွာ လူမ်ားစုက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေပမယ့္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ကိုးကြယ္သူ မဟာေမဒင္ ဘာသာ ကိုးကြယ္သူ နတ္ကိုးကြယ္သူ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာပဲ။ သည္ေတာ့ ဒါေတြကို စြဲၿပီး လူမ်ဳိးေရး တရားလုပ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
စစ္ႀကီး အတြင္းက ကၽြန္ေတာ္ စစ္၀န္ႀကီး လုပ္တုန္းမွာ ကရင္ အမ်ဳိးသား တပ္ရင္းစြဲ ဖြဲ႕တဲ့အခါမွာ ထမင္းစားပြဲ တစ္ခုမွာ ကရင္ စစ္သားတစ္ဦးက လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း ညီၫြတ္ဖို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ (ဗမာက ဖဲ႐ိုက္၊ ကရင္က ငါးမွ်ား) ဆိုတာလို အတူတူပါပဲ လို႔ ေျပာတာကို သတိရမိပါတယ္။
ကိုယ့္ေဒသအလိုက္ ကိုယ္ ယံုၾကည္တာ ကို ကိုးကြယ္ ေနထိုင္ၾကၿပီး တစ္တိုင္း တစ္ျပည္လံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥႀကီးမ်ဳိး မွာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ လုပ္ၾကရင္ ဒါဟာ တစ္မ်ဳိးတည္း လို႔ ယူဆရမွာပဲ။ အခ်င္းခ်င္း သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ဳိး ဆိုတာ ကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရွိမွာပဲ။
ဒါေပမယ့္ သူတစ္ပါး ႏိုင္ငံက ကိုယ့္ႏုိင္ငံကို လာေရာက္ ေစာ္ကားလို႔ အသက္ကို စြန္႔ၿပီး မေလွ်ာ့တမ္း ကာကြယ္ တိုက္ခိုက္ ၾကတာမ်ဳိးကေတာ့ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အလုပ္မ်ဳိး ျဖစ္တာပဲ။
တိုက္ခိုက္ၾကတဲ့ အခါမွာလည္း စစ္ေသနာပတိဟာ ကရင္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္။ ခ်င္းျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္။ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္မိန္႔တည္း လိုက္နာၾကရမွာပဲ။ တစ္တိုင္းျပည္လံုး ႀကီးပြား ေစခ်င္ရင္ လူအား၊ ေငြအား၊ ပစၥည္းအားနဲ႔ စုေပါင္းၿပီး အင္တိုက္ အားတိုက္ လုပ္ႏိုင္မွ အက်ဳိးခံစားခြင့္ ရွိၾကမွာပဲ။
ဗမာက တစ္မ်ဳိး၊ ကရင္က တစ္ဖံု၊ ရွမ္း ကခ်င္ ခ်င္းတို႔က တျခား တကြဲကြဲ တျပားျပား လုပ္ေနၾကရင္ျဖင့္ အက်ဳိးရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ စုေပါင္း လုပ္ၾကမွသာ အက်ဳိး ရွိႏုိင္မယ္။ လုပ္ၾကည့္မွလည္း အက်ဳိးရွိေၾကာင္း သိႏုိင္မယ္။
ပထမေတာ့ က်ဳပ္တို႔ အဆင္းရဲခံရမယ္။ ယခုအခါ အဂၤလန္ျပည္မွာ အစားအေသာက္ အ၀တ္အထည္မ်ားမွ စလို႔ အေတာ္ ေခၽြတာၿပီး အဆင္းရဲခံေနၾကတယ္။
ဒါဘာလဲ ဆိုရင္ တစ္ျပည္လံုးအတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ခရီးေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခုထားဖို႔ နားလည္ ေစခ်င္တာက အင္ဒိုခ်ဳိင္းနား၊ အင္ဒိုနီးရွား စတဲ့ အေရွ႕ဘက္ ႏုိင္ငံမ်ား စုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အား ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအားမ်ဳိး ရွိရင္ေတာ့ ကမၻာ့ထိပ္တန္း အေျခဆိုက္ ေရာက္ႏုိင္မွာပဲ။
ေနာက္ဆံုး က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက အဂၤလိပ္နဲ႔ က်ဳပ္တို႔ဟာ (ကၽြန္ႏွင့္သခင္) ဘ၀မ်ဳိးတြင္ မတည့္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ လြတ္လပ္တဲ့ ဘ၀မ်ဳိးျဖစ္ရင္ မိတ္ေဆြအျဖစ္ ခ်င္ခင္ၾကလိမ့္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပင္လံုညီလာခံ ညစာစားပြဲ မိန္႔ခြန္းမွ..။)
Credit - ပင္လံုစာခ်ဳပ္၊ ပင္လံုညီလာခံ၊ (ငါတို႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ) ဦးဘကေလး
.................................................................................................
ဒီစာေတြကိုဖတ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ သေဘာဆႏၵ ဘယ္လိုရွိခဲ့တယ္.။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားခဲ့တယ္.။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ ဘယ္လုိအခ်က္ေတြ သေဘာတူထားတယ္ဆိုတာေတြကို အားလံုး ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္..။
ကၽြန္ေတာ့္ဆႏၵအရေတာ့ ဆိုဗီယက္ယူနီယံလို မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။
ခ်က္ခ်င္ညာ၊ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာလို ရွိသမွ်ေလးပိုက္ၿပီး အဆင့္ဆင့္ခြဲထြက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ျပနုိင္ငံအဆင့္ကို မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုလို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ပ္ခြင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုေပါင္းမ်ားစြာ စုစည္းထားၿပီး တေျပးညီတိုးတက္ေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္.။
ခြဲထြက္တာက ေျပာေတာ့ လြယ္ပါတယ္..။
ဥပမာ ကခ်င္က ခြဲထြက္တယ္..။ ကခ်င္ထဲကေကာ အျခား ေဒသခံ (ဥပမာ ဂ်င္းေဖာ) က ခြဲမထြက္ဘူးလို႔ေျပာႏုိင္မလား.။ ရွမ္းက ခြဲထြက္တယ္. ရွမ္းထဲကကေကာ ကိုးကန္႔၊ ၀ အစရွိတာေတြက ထပ္ၿပီး မခြဲထြက္ႏုိင္ဘူးလား.။
ရခိုင္ခြဲရင္ ဘဂၤလားက ၀င္မသိမ္းႏုိင္ဘူးလား..။
အဲဒီေတာ့ ....အရင္လို ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံအဆင့္ေတြက ေစာ္ဘြားနယ္ေတြအဆင့္က မတက္ပဲ ဘာထူးမွာလဲ...။ အခ်င္းခ်င္း စစ္ေတြျဖစ္ၾက သိမ္းၾကနဲ႔ အာဖရိက က လူမ်ဳိးစုေတြလို ဟိုဘက္ၾသဇာခံ၊ ဒီဘက္ၾသဇာခံနဲ႔ တိုက္ပြဲသံသရာလည္တာကလြဲၿပီး ဘာမွ ထူးမလာပါဘူး.။
အမွန္က တုိင္းျပည္က အခုအခ်ိန္ဟာ လြတ္လပ္ေရးရခါစလို တစ္က ျပန္စ ေနတာပါ.....။ အေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္ မေစာ ၾကဖို႔ပါပဲ..။
ေသခ်ာတာကေတာ့ အဲဒီမေက်နပ္ခ်က္ေတြရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ တုိင္းရင္းသား ျပည္နယ္မ်ား ဘက္စံု တေျပးညီတိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေရး၊ ျပည္နယ္မ်ား ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ေရး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အစိုးရက အဓိက တာ၀န္ယူရမွာပါပဲ.
No comments:
Post a Comment
လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား