img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Thursday, September 6, 2012

ဂါရဝတရား ႏွင့္ နိဝါတတရား

အဆူဆူပြင့္ေတာ္ၾကတဲ့ ဘုရားရွင္တုိ႔ဟာ ေလာကရဲ႕
ၾကီးပြားေရးတရားေတြကုိလည္းပဲ သိေတာ္မူတာပဲ။ ဓမၼရဲ႕
ၾကီးပြားေရးတရားေတြကုိလည္းပဲ ဘုရားရွင္တုိ႔ဟာ သိေတာ္မူတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္
ေလာကမွာရွိတဲ့ ေလာကဓမၼ ႏွစ္ဌာနတုိ႔ရဲ႕ ၾကီးပြားရာ ၾကီးပြားေၾကာင္း
တုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္း ဓမၼေကာင္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ျပီးေတာ့မွ အဆူဆူေသာ
ဘုရားရွင္တုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္။

အဆူဆူေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေလာကၾကီးပြားေၾကာင္းေတြကုိ
လုိက္နာက်င့္သုံးၾကတဲ့ သူတုိင္းဟာ ေလာကရဲ႕ ၾကီးပြားေရးရၾကတာပဲ။အဆူဆူေသာ
ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕ ၾကီးပြားေၾကာင္းေတြကုိ နာၾကား လုိက္နာက်င့္သုံးၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ဓမၼရဲ႕ ၾကီးပြားေရးေတြကုိ ရၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္
ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ ျမတ္တုိ႔ကေတာ့ ေလာကရဲ႕ ၾကီးပြားေရးလည္းပဲၾကည့္တယ္။
သိတယ္။ ျပီးေတာ့ ေဟာတာပဲ။ အဲဒီလုိ ေလာက ဓမၼ ႏွစ္ဌာနတုိ႔ရဲ႕
ၾကီးပြားေရးေတြ ၾကည့္ျပီး၊ သိျပီး၊ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဆူဆူဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕
သာသနာေတာ္မွာ (၃၈) ျဖာ မဂၤလာတရားဆုိတာရွိတယ္။ အေသဝနာစ ဗာလာနံကစျပီး
အဲဒီတရားေတြဟာ ေလာကရဲ႕ ၾကီးပြားေရးလည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ဓမၼရဲ႕
ၾကီးပြားေရးလည္းပဲျဖစ္တယ္။ ေလာက ဓမၼႏွစ္ဌာနတုိ႔ရဲ႕ ၾကီးပြားေရး လည္းပဲ
ျဖစ္တယ္။ အဲဒီၾကီးပြားရာ ၾကီးပြားေၾကာင္း (၃၈)ျဖာ မဂၤလာကုိ
လူမ်ဳိးေရြးဖုိ႔ မလုိဘူး။ ဘာသာေရြးဖုိ႔ မလုိဘူး။ အသားေရာင္ ခြဲျခမ္းဖုိ႔
မလုိဘူး။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာခြဲျခမ္းဖုိ႔ မလုိဘူး။ အယုတ္အနိမ့္ခြဲဖုိ႔
မလုိဘူး။ က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္သူတုိင္းဟာ ၾကီးပြားမႈကုိ ရၾကတယ္။
ခ်မ္းသာမႈကုိ ရၾကတယ္။ အဲဒီထဲက ဂါရေဝါစ- ရုိေသထုိက္ေသာသူကုိ ရုိေသျခင္းဟာ
ေလာကရဲ႕ ၾကီးပြားလည္းဟုတ္တယ္။ ဓမၼရဲ႕ ၾကီးပြားေရးလည္း ဟုတ္တယ္။ နိဝါတ-
မိမိကုိယ္မိမိ ႏွိမ္ခ်ေနျခင္ဟာလည္း မိမိကုိယ္မိမိ ႏွိမ္ခ်ေနျခင္း၊
ေျပာျခင္း၊ ျပဳလုပ္ျခင္း စတဲ့ နိဝါတ မဂၤလာဟာလည္းပဲ ေလာကရဲ႕ ၾကီးပြားေရး၊
ဓမၼရဲ႕ ၾကီးပြားျခင္းျဖစ္တယ္။

ဒီေတာ့ ဂါရဝဆုိတဲ့ ရုိေသေလးစားထုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆုိတာ မိေတြ၊ ဖေတြ၊
ထားပါေတာ့ လုိရင္းေျပာရေအာင္၊ မိမိရဲ႕ ဥာဏ္ပညာကုိ ဖြံ႕ျဖဳိးေအာင္
သင္ၾကားျပသေပးတဲ့ သူဆုိတဲ့ တရားရွိတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ေရွးေရွး
သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြက တယ္ျပီးေတာ့ ေလးစားၾကတယ္။ ျမတ္နုိးၾကတယ္။
အနီးကပ္ေျပာရရင္ အမတ ဆုိတဲ့ မေသရာ နိဗၺာန္ကုိရွာတဲ့
ရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္းျဖစ္တဲ့ ဥပတိႆဟာ မေသရာတရားရွာတယ္။ မေသတရားကုိ
သိခ်င္တယ္။ မသိဘူး။ အဲဒီလုိနဲ႔ အမတဆုိတဲ့ မေသရာတရားကုိ ရွာရင္း
ရွာရင္းနဲ႔ ရွင္အႆဇိနဲ႔ ရာဇျဂိဳဟ္မွာ ေတြ႕ေတာ့ တရားတုိလးတစ္ပုဒ္ေဟာပါ။
မေသရာတရားကုိ ရွာေနတယ္ဆုိေတာ့ ဟုိက သစၥာေလးပါးတရားေဟာတယ္။

ေယဓမၼာေဟတုပၸဘဝါ၊ ေတသံေဟတုံ တထာဂေတာ။

ေတသဥၥေယာနိဝါေဓာ၊ ဧဝံဝါေတ မဟာသမေဏာ။ ဆုိတဲ့ ေလးပါဒ
တစ္ဂါထာသစၥာေလးပါးအကုန္လုံး အက်ဳံးဝင္တယ္။ ဒါ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒါ
သမုဒယသစၥာပဲ။ ဒါဒုကၡ သမုဒယႏွစ္ပါးတုိ႔ ျငိမ္းရာနိေရာဓသစၥာပဲ။ အဲဒီ
နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ ရဖုိ႔ ေလ်ွာက္ရမယ့္လမ္း၊ က်င့္ရမယ့္လမ္းဟာ
ဒီမဂၢင္(၈)ပါးပဲဆုိျပီးေတာ့ သစၥာေလးပါး ေလးပါဒနဲ႔ ေဟာလုိက္တယ္ဆုိရင္
သူေသာတာပန္တည္သြားတယ္။

ပုထုဇဥ္တုိ႔ရဲ႕ဘဝ သိပ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ထိတ္လန္႔စရာ၊ ေၾကာက္စရာ၊
လန္႔စရာ၊ ဂတိေရးရာ မေသခ်ာတဲ့ ပုထုဇဥ္ဘဝက ဂတိေရးရာေသခ်ာတဲ့
ေသာတာပန္အရိယာနယ္ကုိေရာက္ေစတဲ့ တုိ႔အရွင္အႆဇိ ရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ
အရွင္သာရိပုတၱရာ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူး။ သေမၺာဓိ ပရာယေနာ၊ ေသာတာပန္ အရိယာ
နယ္ပယ္ကုိ ေရာက္သြားျပီဆုိရင္ အထက္မဂ္ အထက္ဖုိလ္ဆုိတာ လက္တစ္ကမ္းပဲ။
ဒီမဂ္လုိခ်င္တယ္။ လွမ္းယူ၊ ဟုိမဂ္လုိခ်င္တယ္ဆုိလွမ္းယူ။ ဒီဖုိလ္
ဟုိဖုိလ္လွမ္းယူ အကုန္ရ။ ပုထုဇဥ္နယ္ပယ္က အရိယာနယ္ပယ္ ကုိ
ေရာက္ေအာင္ပုိ႔ေပးတဲ့ ငါ့ဆရာသည္ အရွင္အႆဇိပဲလုိ႔။ ေနာက္ဆုံး အထက္မဂ္
အထက္ဖုိလ္ေတြရလုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ လက္ယာဘက္မွ
ရွင္သာရိပုတၱရာမွလြဲျပီး တပါးေနခြင့္ရတာမွမဟုတ္ဘဲ။ ဗုဒၶရဲ႕ လက္ယာေတာ္ရံ
ပညာေတာ္ဧတဒဂ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဂုဏ္ေတြၾကီးၾကီး၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဂုဏ္ေတြရွိရွိ
ပုထုဇဥ္ဆုိတဲ့ ကိေလသာထူေျပာတဲ့ နယ္ပယ္က
ေသာတာပန္အရိယာနယ္ပယ္ကုိေရာက္ေအာ
င္ပုိ႔ေပးတာ ငါ့ဆရာရွင္အႆဇိပဲဆုိျပီး
ရွင္အႆဇိရွိရာ လက္အုပ္ကေလးခ်ီျပီး ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ ရွိခုိးေလ့ရွိတယ္။

ငါ့ဆရာရွင္အႆဇိ ဘယ္မွာသီတင္းသုံးလဲ၊ သီတင္းသုံးရာ ရွင္အႆဇိ ရွိရာ
လွည့္ျပီးေတာ့ ေခါင္းျပဴအိပ္တယ္။ အဲဒီလုိ ဂါရဝၾကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ႏွလုံးမူျပီးေတာ့ ေလာကဓမၼႏွစ္ဌာနၾကီးပြားေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ဂါရဝတရားေတြ ဟာ
မိမိသႏၱန္ရွိစ ေကာင္းတယ္။ ရွင္အာနႏၱာၾကည့္လည္း ဒီအတုိင္းပဲ။
ကိေလသာထူေျပာတဲ့ ပုထုဇဥ္နယ္ထဲမွာ ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ျပီးေတာ့ ေနခဲ့တဲ့
ရွင္အာနႏၵာဟာ ရွင္ပုဏၰနဲ႔ေတြ႕ေတာ့မွ ဒါရုပ္၊ ဒါနာမယ္၊ ဒါအနိစၥ၊ ဒုကၡ၊
အနတၱဆုိျပီးေတာ့ ရုပ္နာမ္ကုိ သိေစတဲ့ ဥာဏ္ေတြ လက္ထဲထည့္ေပး။

အနိစၥ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ လကၡဏာၾကီး (၃)ပါးကုိ သိျမင္တဲ့ အႏုပႆနာဥာဏ္ေတြ
လက္ထဲထည့္ေပးေတာ့မွ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္သြားတယ္။ ပုထုဇဥ္နယ္ထဲက
အရိယာနယ္ထဲကုိ ေရွးဦးစြာေရာက္ခြင့္ရေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ငါ့ဆရာ ရွင္ပုဏၰဟာ
ေက်းဇူးၾကီးတယ္ဆုိျပီး ရွိခုိးျပီးေတာ့ ေနေလ့ရွိတယ္။ ရွင္ပုဏၰရွိရာ
အရပ္ကုိ ေခါင္းျပဳျပီးေတာ့ အိပ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလုိ
ေရွးေရွးသူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ဂါရဝတရားၾကီးမားၾကတယ္။ အဲဒီ ႏွလုံးမူျပီးေတာ့
မိမိတုိ႔လည္းပဲ ရုိေသသင့္ ရုိေသထုိက္၊ ေလးစားသင့္ ေလးစားထုိက္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ရုိေသေလးစားျပီးေတာ့ ေနရျခင္းဟာ
မ်က္ေမွာက္လည္းခ်မ္းသာတယ္။ တမလြန္လည္း ခ်မ္းသာတယ္။
သံသရာလည္းခ်မ္းသာေစတတ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ နိဝါတမဂၤလာတရားနဲ႔ ေျပာရရင္ ရွင္ရာဟုလာေျပာရမယ္။ တကယ္ေတာ့
ဘုရားရွင္သားေတာ္ ရွင္ရာဟုလာဟာ ေမာ္မယ္ဆုိရင္ ေမာ္စရာပဲ၊ ၾကြားမယ္ဆုိရင္
ၾကြားစရာပဲ၊ ေလာကမွေနရင္ စၾကာဝေတးမင္း စည္းစိမ္ကုိေပးမယ့္
ေလာကစည္းစိမ္ရွင္ၾကီးျဖစ္ေပမယ့္ သာသနာေတာ္ေရာက္လာတယ္။ ငယ္ငယ္ေလး
သာမေဏအခ်င္းခ်င္းက ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္းက သူေရာက္ျပီဆုိရင္ ေတာင္းေတြ ၊
ပလုံးေတြ “ဟိုပစ္ ဒီပစ္” ဟာ ရွင္ရာဟုလာ ပစ္ထားတာေဟ့။ ၾကည့္ပါဦး။
စည္းမရွိ၊ ကမ္းမရွိ၊ တပည့္ေတာ္ ရွင္းလင္းပါ့မယ္။ ေကာက္ “သိမ္းဆည္း“
ရွင္းလင္း၊ အမႈိက္ပုံၾကီးေတြ႔ရင္လည္း ငါ့ရွင္ရာဟုလာပုံထားတာ
ဘာမွမလုပ္ဘူး။ ေျပာခ်င္သေလာက္ ေျပာ ေဒါသမျဖစ္ဘူး။ မာနမျဖစ္ဘူး။
ဟုတ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ရွင္းပါ့မယ္။ လင္းပါ့မယ္။ အဲဒီလုိ နိဝါတ
တရားၾကီးမားခဲ့တဲ့ ရွင္ရာဟုလာဟာ အတုယူစရာပဲ။ဒါေၾကာင့္ ဂါရဝတရားနဲ႔ ေနရင္
ေလာကလည္းပဲ ၾကီးပြားမယ္။ သံသရာလည္းၾကီးပြားမယ္။ နိဝါတမဂၤလာနဲ႔ေနရင္
ေလာကၾကီးပြား သံသရာ ၾကီးပြားမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကသံသရာ ၾကီးပြားေၾကာင္း
ျဖစ္တဲ့ ဂါရဝမဂၤလာ နိဝါတမဂၤလာ ႏွလုံးအိမ္ထဲ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့
ပုဂၢဳိလ္မ်ား၊ ႏွလုံးမူျပီး က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကပါလုိ႔
အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍
လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္စုံၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)

No comments:

Post a Comment

လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား