img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Tuesday, February 21, 2012

ယခုႏႇစ္ကားတင္သြင္းမႈမႇ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ရရႇိႏိုင္


ယခုႏႇစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံ၀န္းက်င္ထိရႇိေနၿပီး ယခင္ႏႇစ္ကထက္ ငါးဆျမင့္တက္၊ ကားတင္သြင္းမႈမႇ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ရရႇိႏိုင္
Wednesday, 22 February 2012 10:30
AddThis Social Bookmark Button
           
ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းလဲလႇယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ေရာက္ရႇိလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္
ယခု ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ဘ႑ာေရးႏႇစ္တြင္ ျပည္ပမႇေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏႇင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းသည့္ ပမာဏမႇာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၉၇၀ ေက်ာ္ရႇိၿပီး ကားတင္သြင္းမႈမႇရရႇိမည့္ အခြန္အရပ္ရပ္မႇာ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ရႇိႏုိင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏႇင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရႇိသူမ်ားထံမႇ သတင္းရရႇိပါသည္။

အဆိုပါ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၉၇၀(၁ ဘီလ်ံ၀န္းက်င္)ပမာဏမႇာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ တင္သြင္းထားသည့္ ပမာဏမွ်သာျဖစ္ၿပီး ဘ႑ာေရးႏႇစ္ကုန္ဆံုးရန္ ရက္ေပါင္း ၅၀ လိုေသးသည့္အတြက္ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔အထိဆိုပါက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံေက်ာ္ အထိ ရႇိလာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုႏႇစ္တြင္ ကားေဟာင္းမ်ားအပ္ႏႇံကာ ကားသစ္အစားထိုး တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ကားတင္သြင္းသည့္အေပၚ အိမ္စီးကားဆိုပါက ကညနတြင္ အခြန္ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ Customs ဌာနတြင္ အခြန္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ကုန္သြယ္ခြန္အျဖစ္ အခြန္ ၂၅ ရာခုိင္ ႏႈန္းေပးေဆာင္ရန္ သတ္မႇတ္ထားသည့္အတြက္ ကားတန္ဖိုး၏ ၁၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား အခြန္အရပ္ရပ္အတြက္ ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရႇိ ပါမစ္ထုတ္ယူၿပီး အစီးေရႏႇင့္ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ တင္သြင္းမည့္ ပမာဏအရပ်မ္းမွ်အေနျဖင့္ ကားတင္သြင္းမႈမႇ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္အထိ ရရႇိႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

''ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ စာရင္းအရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ဆက္စပ္ပစၥည္း တင္သြင္းတဲ့ပမာဏက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၉၇၀ ေက်ာ္အထိ ရႇိေနပါတယ္''ဟု စီးပြားေရးႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔အထိ ပါမစ္ထုတ္ယူထားတာ အစီးေရ ၂၇၀၀၀ ေက်ာ္ပါၿပီ။ Car Sales Center ေတြအတြက္ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳထားတာ အစီးေရ ၅၀၀ ရႇိပါတယ္။ ဒါကကားေဟာင္း လဲလႇယ္ေရး အစီအစဥ္အတြက္ပါ။ ဘ႑ာေရး ႏႇစ္ကုန္ဖို႔က လိုပါေသးတယ္။ အဲဒီအတြက္ ထပ္ၿပီးအခုပမာဏထက္ တင္သြင္းၾကဦးမႇာပါ''ဟု OSS အဖြဲ႔ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

''အိမ္စီးကားဆို အခြန္အရပ္ရပ္ သတ္မႇတ္ထားတာက ၁၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပါ။ ကညနကို ေဆာင္ရတဲ့ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအခြန္ကေတာ့ လူတိုင္း ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကားေဟာင္းအပ္စဥ္တုန္းက အပ္တဲ့ကားေဟာင္းရဲ႕ အရည္အေသြးေပၚ မူတည္ၿပီး ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း သက္သာခြင့္ရတဲ့ အတြက္ ကညနကိုေတာ့ အိမ္စီးကားသြင္းတဲ့ ဘယ္သူမဆို အနိမ့္ဆံုး ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေတာ့ ေပးရပါတယ္။ အေကာက္ခြန္နဲ႔ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္မႇာလည္း အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကေတာ့ ပံုေသေပးရတယ္။ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ကေတာ့ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းက်ေတာ့ အိမ္စီးကားနဲ႔ အမ်ားသံုးကား ခြဲျခားၿပီးေပးရတယ္။ အခုသြင္းတာမႇာေတာ့ အိမ္စီးကားကေတာ့ အမ်ားဆံုးပဲ။ ထားပါေတာ့ အခုအေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၉၇၀ ေက်ာ္ဖိုး တင္သြင္းထားတဲ့အတြက္ အခြန္ကိုအနိမ့္ဆံုး ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေဆာင္ရတယ္ပဲထား၊ အခြန္အရပ္ရပ္အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၉၇၀ ရၿပီ။ ဒါကိုျမန္မာေငြနဲ႔ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့အတိုင္း တစ္ေဒၚလာကို က်ပ္ ၈၀၀ နဲ႔တြက္မယ္ဆိုရင္ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၈၀၀ ေလာက္ရၿပီ။ ဒါေတာင္ဘ႑ာေရးႏႇစ္ကုန္ဖို႔ ရက္ ၅၀ လိုေသးတဲ့ အခ်ိန္စာရင္းအရပဲ ရႇိေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္တင္သြင္းမယ့္ ပမာဏရယ္၊ အခြန္ႏႈန္းအတိအက်နဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရင္ ဒီႏႇစ္ကားတင္သြင္းမႈတစ္ခုတည္းကပဲ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ က်ပ္ ၁၀၀၀ ဘီလ်ံ၀န္းက်င္ ရသြားမယ္လို႔ တြက္ခ်က္ထားပါတယ္''ဟု UMFCCI မႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ယခင္ႏႇစ္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏႇင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းတင္သြင္းသည့္ပမာဏမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၉၇ သန္းေက်ာ္သာရႇိေၾကာင္း၊ ယခုႏႇစ္တြင္ ဘ႑ာေရးႏႇစ္ကုန္အထိဆိုပါက အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၁၀၀၀(၁ ဘီလ်ံ) ၀န္းက်င္ရရႇိႏိုင္၍ ယခင္ႏႇစ္ထက္ ၅ ဆ ပိုမိုျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ကားေဟာင္း အစီးေရ ၅၀၀၀၀ နဲ႔ သေဘၤာသား အပါအ၀င္ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္အထက္ တင္သြင္းရမယ့္အပိုင္းက အစီး ၂၀၀၀၀၊ စုစုေပါင္း ၇၀၀၀၀ ေလာက္သာ တင္သြင္းခဲ့ရင္ေတာ့ ကားတစ္ခုတည္းက ရတဲ့အခြန္ပမာဏနဲ႔ ကားပါကင္၊ လမ္း၊ ခံုးေက်ာ္ေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္တဲ့အျပင္ ၀န္ထမ္းလစာတိုးတာမ်ဳိးကိုပါ ၀င္ခုေပးလို႔ရႏိုင္ . . .

''လမ္းနဲ႔ကား မွ်တေအာင္၊ ကားပါကင္ လံုေလာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္က အခ်ိန္ယူရဦးမယ့္ အေနအထားပါ။ ဒီအေျခအေနေၾကာင့္လည္း ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒက ဒီအတိုင္းပဲ အကန္႔အသတ္နဲ႔ သြားေနရဦးမယ္လို႔ ထင္တယ္။ တစ္ဖက္က ျပန္ေတြးရင္ေတာ့ အခုလို ႏိုင္ငံေတာ္မႇာ ဘတ္ဂ်က္မလံုေလာက္တဲ့အေပၚ အခုအကန္႔အသတ္နဲ႔ လုပ္ေပးလိုက္တာက ၀င္ၿပီးခုသာခံသာျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေတြးလို႔ရပါတယ္။ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ဆိုတာက တကယ္ေတာ့ နည္းတဲ့ ပမာဏမဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ အခုတင္သြင္းထားတာက အစီး ၂၀၀၀၀ ၀န္းက်င္ေတာင္ မရႇိေသးဘူး။ OSS အဖြဲ႔က ခန္႔မႇန္းထားသလို ကားေဟာင္း အစီးေရ ၅၀၀၀၀ နဲ႔ သေဘၤာသား အပါအ၀င္ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္အထက္ တင္သြင္းရမယ့္ အပိုင္းက အစီး ၂၀၀၀၀၊ စုစုေပါင္း ၇၀၀၀၀ ေလာက္သာ တင္သြင္းခဲ့ရင္ေတာ့ ကားတစ္ခုတည္းက ရတဲ့အခြန္ပမာဏနဲ႔ ကားပါကင္၊ လမ္း၊ ခံုးေက်ာ္ေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္တဲ့အျပင္ ၀န္ထမ္းလစာ တိုးတာမ်ဳိးကိုပါ ၀င္ခုေပးလို႔ ရႏိုင္ေသးတယ္ေလ။ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနကဆိုရင္ ကားတစ္စီးကို ဒဏ္ေၾကး က်ပ္တစ္သိန္း ႐ိုက္ေနတာ။ အဲဒီဒဏ္ေၾကးတင္ ဒီဘ႑ာေရးႏႇစ္မႇာ အစီး ၂၀၀၀၀ သြင္းရင္ က်ပ္ ၂ ဘီလ်ံရမယ္။ ဒဏ္ေၾကးဆိုေပမယ့္ ဒီေငြေတြကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာထဲ ထည့္ျပသင့္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အစီး ၅၀၀၀၀ သြင္းၿပီးတဲ့ေန႔ မႇာ က်ပ္ ၅ ဘီလ်ံျဖစ္သြားမႇာေလ။ ဒါ့အျပင္ ဒီဒဏ္ေၾကးေတြဟာ အမ်ားျပည္သူက အခြန္အျဖစ္ သတ္မႇတ္ေပးသြင္းထား တာေလ။ တစ္ဖက္က ကားသြင္းခြင့္ ကန္႔သတ္ထားတာကို မေကာင္းဘူးလို႔ ျမင္လို႔ရေပမယ့္ လမ္းနဲ႔ကား မမွ်တတဲ့ ဒဏ္ခံေနရခ်ိန္၊ အခုလို ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္ အက်ပ္အတည္းျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမႇာေတာ့ အေထာက္အကူ အရမ္းျဖစ္တာလက္ေတြ႔ပဲ။ လာမယ့္ ဘ႑ာႏႇစ္မႇာလည္း က်န္တဲ့ကားေတြ အမ်ားအျပား သြင္းဖို႔ရႇိေနေသးလို႔ ထပ္ရႏိုင္ေသးတယ္''ဟု စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ေနသူ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏႇင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား ၅ ႏႇစ္အတြင္း
တင္သြင္းမႈပမာဏ (အေမရိကန္ေဒၚလာ၊ သန္း)
ဘ႑ာေရးႏႇစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏႇင့္ဆက္စပ္ပစၥည္း
၂၀၀၆-၂၀၀၇ ၉၈ .၉၈၀
၂၀၀၇-၂၀၀၈ ၂၁၃ .၁၈၀
၂၀၀၈-၂၀၀၉ ၄၀၄ .၄၁၀
၂၀၀၉-၂၀၁၀ ၂၄၂ .၅၄၀
၂၀၁၀-၂၀၁၁ ၁၉၇ .၀၈၃
၂၀၁၁-၂၀၁၂ ၉၇၀ ေက်ာ္
မႇတ္ခ်က္။ ။၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏႇစ္မႇာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔ထိ စာရင္းျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

လာၾကည္႔ခဲ႔ ေၾကာင္းေၿပာခဲ႔ ပါ - ေလးစားစြာၿဖင္႔ - လယ္ေ၀းသား